آخرین اخباراجتماعافغانستان

کمیته صلح هرات:

امریکا نمی‌تواند قبله اول مسلمین را غصب کند


نا وقت روز گذشته مراسم تجلیل از هفته وحدت، سالیاد ولادت پیامبر اسلام و امام صادق با حضور علمای دین، مقامات دولتی و اقشار مختلف مردم در دفتر یکی از احزاب سیاسی در ولایت هرات برگزار شد.
در این مراسم به سیره پیامبر اسلام و امام صادق اشارات صورت گرفته و بر موجودیت وحدت و همدلی بین مسلمین تاکید و همچنین از بیانیه ترامپ در رابطه با بیت‌المقدس یادآوری شد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد احسانی مسئول دفتر شورای ولایتی یکی از احزاب در هرات، با انتقاد از مردم و نهادهای علمی گفت: امروزه برنامه تجلیل از شخصیت‌های برجسته دینی و مخصوصاً پیامبران و امامان کم رنگ شده است.
وی از نهادهای فرهنگی و علمی خواست که ازین برنامه‌ها و ولادت‌ها تجلیل کنند.
او تاکید کرد که برنامه تجلیل از ولادت امام صادق، باید تبدیل به یک کنگره شود؛ چون امام صادق برای دین اسلام خدمات ارزنده انجام داده است.
آقای احسانی به این باور است که تجلیل از برنامه‌های دینی باعث تحکیم اخوت میان امت اسلامی می‌گردد و باید این برنامه‌ها در سراسر کشور‌های اسلامی تطبیق گردد.
در عین حال، مولوی غلام سرور رییس کمیته صلح ولایت هرات گفت: حضرت محمد از ما بعنوان بهترین امت یاد کرده است و باید کوشش کنیم در تمام دوران زندگی‌مان از از سیرت آن حضرت الگو بگیریم.
وی با اشاره به سیره‌های پیامبر اسلام افزود که: یکی از سیره‌های او دست‌گیری نیازمندان بود که بر ما نیز لازم است تا از ناتوان‌ها باخبر باشیم و دست آنها را بگیریم.
وی در قسمتی از سخنانش افزود که مردم فلسطین هر لحظه در غم می‌سوزد و ما هم با آنان غم شریکی می‎کنیم.
او هشدار داده گفت:« برای امریگا می‌گویم کور خوانده، نمی‌تواند قبله اول مسلمین را غصب کند.»
امسال در هرات از هفته وحدت، طی مراسم‌های متعدد و با شکوه با اشتراک علمای اهل سنت و تشیع تجلیل و گرامیداشت شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا