آخرین اخبارافغانستانجهانروند صلحسیاستصلح

امریکا و کشورهای اروپایی: از حکومتی که با زور استقرار یابد حمایت نمی‌کنیم

امریکا و شماری از کشورهای اروپایی در یک اعلامیه مشترک تصریح کرده‌اند که از حکومتی که با زور حاکم شود، حمایت نخواهند کرد. این کشورها همچنان از گروه طالبان خواسته‌اند که حملات شان را متوقف کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، نمایندگان ویژه اتحادیه‌ اروپا، ناتو، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ناروی، بریتانیا و ایالات متحده روز گذشته (جمعه ۱۷ثور) در اعلامیه‌ای مشترک از طالبان خواستند تا حملات اعلام نشده‌ بهاری خود را متوقف کنند.
در اعلامیهٔ مشترک آنان، حملات علیه غیرنظامیان محکوم شده و نمایندگان ویژه این کشور‌ها خواستار توقف فوری ترورهای هدفمند علیه رهبران جامعه مدنی، روحانیون، خبرنگاران، کارمندان رسانه‌ای، مدافعان حقوق بشر، کارمندان صحی و غیرنظامیان شدند.
در بیانیه همچنین از طرف‌های درگیر خواسته شده تا اقدامات فوری و ضروری را جهت کاهش خشونت و ایجاد فضای مناسب برای رسیدن به یک توافق سیاسی اتخاذ کنند.
در اعلامیه از توافق این کشورها پیرامون حمایت متداوم بین المللی از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان خبر داده شده تا به گفتهٔ آنان این نیروها بتوانند در مقابل تهدیدات خارجی و داخلی از خود دفاع کنند.
این در حالی است که روند خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، اول ماه می آغاز شد و همزمان با آن درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در چندین ولایت افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا