آخرین اخبارمنطقه

هشدار سپاه پاسداران ایران؛

 امریکا پایگاه‌هایش را تا ۲۰۰۰ کیلومتر دورتر انتقال دهد


محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران در واکنش به احتمال اضافه‌شدن نام این نیروی نظامی در فهرست سازمان‎های تروریستی از سوی امریکا، گفته است که در آن‌صورت باید امریکا پایگاه‎هایش را تا ۲۰۰۰ کیلومتر دورتر انتقال دهد.
به نقل از یورونیوز، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران با اشاره به قانون کاتسا در امریکا گفته است:« در صورتی که قانون تحریم‌های جدید امریکا اجرا شود، این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع ۲ هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران منتقل کند.»
(قانون کاتسا برای مبارزه با خصومت‎ها علیه ایالات متحده از طریق تحریم، وضع شده و شامل تحریم روسیه، ایران و کوریای شمالی می‎شود.)
فرمانده سپاه ایران در مورد مواجهه کشورش با تحریم‎های تازه امریکا بیان داشت که ایران در نظر دارد مسایل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند که به باور او نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن.
پیش از این رسانه‎های جهانی از قول مقام‎های ایرانی گفته بودند که امکان مذاکره بر سر برنامه‎های موشکی ایران وجود دارد، ولی سخنگوی وزارت خارجه ایران این گزارش‎ها را تکذیب کرده است.
گفتنی است که واشنگتن توافقنامه «برجام» را شامل برنامه‎های موشکی ایران نیز می‎داند، ولی تهران صنعت موشکی سپاه را جدا از برجام دانسته و بر توسعه آن تاکید می‎کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا