آخرین اخبارجهاندسته بندی نشدهسیاست

امریکا چرخبال‌های خریداری شده برای افغانستان را به اوکراین می‌دهد

خبرگزاری دید: سیگار گفته است که امریکا ۱۶ چرخبال نظامی را که برای اردوی افغانستان خریداری کرده بود، به اوکراین تحویل می‌دهد.

خبرگزاری دید: سیگار گفته است که امریکا ۱۶ چرخبال نظامی را که برای اردوی افغانستان خریداری کرده بود، به اوکراین تحویل می‌دهد.
اداره سر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) روز گذشته در گزارشی گفت که این هلیکوپترها، نوع می-۱۷ بوده و به دلیل این‌که پیلوت‌های قوای هوایی پیشین افغانستان با کاربرد آن آشنایی خوب داشتند، امریکا آن را از روسیه خریداری کرده بود.
این اداره در گزارش ربع‌وار خود گفته است که هفته جاری به کانگرس ایالات متحده گزارش داده است که اوکراین به تاریخ ۱۱ مارچ این تجهیزات دفاعی را پذیرفت.
وزارت دفاع امریکا نیز در ماه جنوری به کانگرس گفته بود که قصد دارد پنچ فروند هلیکوپتر ساخت روسیه را که برای اردوی حکومت پیشین افغانستان خریداری شده بودند، به دولت اوکراین تحویل دهد.
این هلیکوپتر‌ها پیش از خروج نظامیان امریکایی از افغانستان و سقوط دولت پیشین به دست طالبان، برای ترمیم به اوکراین منتقل شده بودند.
در گزارش سیگار آمده است: در اواسط ماه اپریل، رییس جمهور (جو) بایدن بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد که شامل ۱۱ هلیکوپتر می-۱۷ بود که برای افغانستان در نظر گرفته شده بودند.
این در حالی است که سیگار چندی پیش گفته بود که به ارزش ٧ میلیارد دالر تجهیزات نظامی در افغانستان جا مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا