آخرین اخبارافغانستانسیاست

امریکا کارمندان سفارتش را در کابل کاهش می‌دهد

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که تعداد قابل توجهی از کارکنان سفارتش در کابل، افغانستان را ترک می‌کنند.

وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که تعداد قابل توجهی از کارکنان سفارتش در کابل، افغانستان را ترک می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه‌ امریکا در یک دستورالعمل تازه گفته است که شمار زیادی از کارمندان سفارت خود را در افغانستان خارج می‌کند.
این دستورالعمل روز گذشته (سه‌شنبه، ۷ ثور) صادر شده است. در این دستورالعمل شمار دقیق کارمندانی که قرار است افغانستان را ترک کنند، مشخص نشده، اما گفته شده است که تنها کسانی در افغانستان باقی خواهند ماند که وظایف‌شان غیرحضوری قابل اجرا نیست.
اقدام جدید این سفارت در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده روند خروج نیروهایش را از افغانستان سرعت بخشیده است. دستور جدید شامل خروج تمامی پرسونل می‌شود، البته با قائل شدن استثنا برای کسانی که «شغل‌شان ایجاب می‌کند به لحاظ فیزیکی در افغانستان حضور داشته باشند».
وزارت خارجه‌ امریکا در این دستورالعمل به شهروندانش توصیه کرده است که به دلیل «شیوع کرونا، جنایت، تروریزم، ناآرامی‌های داخلی و درگیری‌های مسلحانه» به افغانستان سفر نکنند.
به امریکایی‌هایی که قصد ترک افغانستان را دارند، نیز توصیه شده است که به‌زودترین فرصت با پروازهای غیرنظامی به امریکا عزیمت کنند.
از سویی هم، وزارت خارجه‌ امریکا گفته است که سفر به تمام مناطق افغانستان به ‌دلیل آدم‌ربایی، گروگان‌گیری، بمب‌گذاری‌های انتحاری، عملیات جنگی و حملات تروریستی، مصئون نیست.
با این حال، راس ویلسون سرپرست سفارت امریکا در کابل گفته است که تعداد کمی از کارمندان این سفارت افغانستان را ترک می‌کنند. او در رشته‌توییتی تأکید کرده است که این موضوع سبب تغییر در مأموریت سفارت امریکا در کابل نخواهد شد.
دستورالعمل وزارت خارجه‌ امریکا برای خروج شماری از کارمندان سفارت این کشور از افغانستان درحالی صادر شده است که امریکا و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) برنامه‌ خروج نظامیان‌شان را از افغانستان اعلام کرده‌اند.
براساس این برنامه، خروج نظامیان خارجی از افغانستان از اول ماه می آغاز و تا ۱۱ ماه سپتمبر تکمیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا