آخرین اخباراجتماعافغانستان

امسال بیش از ۱۸۰۰ نفر درهرات بازداشت شدند


پولیس ولایت هرات در غرب کشور از بازداشت ۱۸۲۲ تن به اتهام جرایم جنایی در این ولایت خبر می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید احمد محمدی سرپرست بخش مطبوعات فرماندهی پولیس هرات می‌گوید: این افراد طی هشت ماه سال جاری توسط نیروهای پولیس ملی این ولایت بازداشت شده‌اند.
به گفته او، ۳۲۰ مورد جرایم ثبت اداره پولیس هرات شده که شامل قتل، سرقت‌های مسلحانه، کشت، فروش و قاچاق مواد مخدر، سرقت‌های وسایل نقلیه، خشونت در برابر زنان، مشکلات خانوادگی و آزار و اذیت می‎شوند.
آقای محمدی در پیوند به این آمار افزود که ۹۳ مورد آن قتل و مشکلات خانوادگی بوده و ۱۲۷ نفر به این اتهامات بازداشت شده‌اند.
وی علاوه می‌کند پرونده‌های جرمی این افراد به نهادهای «عدلی و قضایی» فرستاده شده و افراد بازداشت شده در حال حاضر در زندان مرکزی ولایت هرات در بند می‌باشند.
این مسئول با اشاره به حرف‌هایش ادامه می‌دهد، از شروع سال جاری تاکنون ۳۲۰ تن نیز به اتهام انتقال و فروش مواد مخدر در ولایت هرات بازداشت شده‌اند.
موصوف بیان می‌دارد در این زمینه ۳۹ وسیله نقلیه و ۲۱ میل جنگ‌افزار به دست نیروهای پولیس ملی هرات افتاده‌است.
آقای محمدی همچنان تصریح کرد که بیش از ۵۰۰ حلقه ماین اعضای گروه طالبان در مسیر شاهراه‌ها و ولسوالی‌های دور دست هرات طی هشت ماه سال روان کشف و خنثی شده‌است.
به گفته او طالبان قصد داشتند با جا به جایی این ماین‌ها برخی مشکلات امنیتی را در ولایت هرات خلق کنند، ولی از سوی پولیس شناساسی و بازداشت شدند.
هرچند پولیس هرات مدعی است که با بازداشت این افراد وضعیت امنیتی در شهر بهبود یافته، ولی باشندگان این ولایت هنوز از نبود امنیت و افزایش جرایم جنایی نگران هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا