آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

امضای تفاهم‌نامه ساخت و توسعه دهلیز بین‌المللی حمل و نقل در تاشکند

خبرگزاری دید: تفاهم‌نامه ساخت و توسعه دهلیز حمل و نقل بین‌المللی میان بلاروس، روسیه، قزاقستان، ازبیکستان، افغانستان و پاکستان امضا شد.

تاشکند پایتخت ازبیکستان روز گذشته میزبان اولین مجمع بین‌المللی حمل و نقل سازمان همکاری شانگهای (SCO) بود.

به نقل از کازینفورم، یادداشت تفاهم ساخت و توسعه دهلیز حمل و نقل بین‌المللی بلاروس – روسیه – قزاقستان – ازبیکستان – افغانستان – پاکستان در جریان این نشست امضا شده است.

معاون وزیر حمل و نقل قزاقستان که ریاست هیئت این کشور را در این مجمع برعهده داشت، در سخنرانی خود بر اهمیت تاریخی، اقتصادی و فرهنگی سازمان همکاری شانگهای و همچنین پوتانسیل عظیم حمل و نقل و لوجستیکی کشورهای عضو در ساخت و استفاده از دهلیزهای ترانزیتی اوراسیا تاکید کرده است.

وی در مورد نتایج به دست آمده از سوی قزاقستان در توسعه پوتانسیل حمل و نقل و ترانزیت منطقه و گام‌های امیدوارکننده در مفهوم توسعه بالقوه حمل و نقل و لوجستیک قزاقستان در سال ۲۰۳۰ صحبت کرده است.

این مقام قزاقستان در این نشست خاطرنشان کرده است: منطقه ما یک منطقه کلیدی است که اروپا و شرق آسیا را به هم متصل می‌کند. این منطقه همچنین منطقه مهمی برای ابتکارات یک کمربند، یک جاده و دروازه جهانی اروپا است.

وی افزوده است: قزاقستان در حال کار بر روی موضوعات همکاری سودمند متقابل با کشورهای جنوب شرق آسیا در زمینه افزایش ترانزیت کالا به بازارهای اروپا و آسیای مرکزی از طریق پایانه بندر لیانیونگانگ در ایالت جیانگ سوی چین است.

در حاشیه این نشست، چندین تفاهم‌نامه همکاری‌های اقتصادی دیگر نیز امضا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا