آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

امضای تفاهمنامه میان کمیته مصئونیت خبرنگاران و کمیسیون دسترسی به اطلاعات

کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان صفحه‌ ویژه‌ای را برای ثبت شکایت‌های خبرنگاران از عدم دسترسی به اطلاعات ایجاد کرده است و به منظور رسیدگی بهتر به این شکایت‌ها، تفاهمنامه‌ای را با کمیسیون دسترسی به اطلاعات امضا کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، صدیق‌الله توحیدی مسئول بخش دادخواهی این کمیته، هنگام امضای این تفاهمنامه در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت: با امضای تفاهمنامه مشترک، صفحه ویژه ثبت شکایات خبرنگاران و روز نامه نگاران عملاً فعال گردیده است.
او افزود که خبرنگاران و روزنامه نگاران می‌توانند از هرنقطه کشور شکایات شان را از عدم دسترسی به اطلاعات در این صفحه ثبت نمایند.
توحیدی، ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی صفحه ثبت شکایات خبرنگاران در کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان، روند رسیدگی به شکایات خبرنگاران بهتر خواهد شد.
به گفته توحیدی، کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان، متعهد است تا شکایت‌های واصله از خبرنگاران و روزنامه نگاران را با کمیسیون دسترسی به اطلاعات شریک ساخته و از نتایج آن به خبرنگاران و مردم اطلاع دهد.
در همین حال، عین‌الدین بهادری رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات با اشاره به آنکه یک ویب سایت اختصاصی در زمینه ثبت شکایت‌ها از عدم دسترسی به اطلاعات در این کمیسیون وجود دارد و دسترسی همگان را به تمامی ادارات آسان ساخته است افزود: اقدام کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان برای ایجاد صفحه‌ای ویژه به هدف ثبت شکایت‌های خبرنگاران، می‌تواند موثر واقع شود.
بهادری، تأکید کرد که در همکاری با کمیته مصئونیت خبرنگاران تلاش می‌شود تا زمینه دسترسی هرچه بهتر خبرنگاران به اطلاعات، فراهم گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا