آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

امضای قرارداد ترتیب ماسترپلان هفت بندرخشکه و زون اقتصادی کشور

قرارداد ترتیب ماستر پلان برای هفت بندر خشکه و زون اقتصادی کشور با شرکت ساساکی، به امضا رسید.
به گزارش خبرگزاری دید، در مراسمی که به این مناسبت در ارگ برگزار شده بود عطاالله نصیب رییس واحد تسهیل سرمایه گذاری در مورد اهمیت این قرارداد صحبت کرده، گفت که افغانستان یک مملکت محاط به خشکه است، به همین سبب حکومت در راستای توسعۀ تجارت و ترانزیت با کشورهای همسایه از طریق به کارگیری ظرفیت‌های قابل ملاحظه بنادر خشکه، استفاده می کند.

وی افزود که این قرارداد نه تنها یک زون اقتصادی را در هر بندر خشکه انکشاف می‌دهد، بلکه پلانگذاری بالای سایر عوامل را در شهرک های بندری به شمول سهولت‌های مسکن، اداری، کار و کسب، تجارت و گمرک فراهم خواهد ساخت.
عطاالله نصیب گفت که زون اقتصادی متذکره شامل بنادر تورخم، غلام خان، سپین بولدک، اسلام قلعه تورغندی و زرنج می باشد.

سپس دینیس پایپرز مسئول بخش دیزاین شرکت ساساکی در خصوص تطبیق ماستر پلان متذکره صحبت نموده، گفت که ساساکی افتخار دارد که با حکومت افغانستان در راس آن رییس جمهور در زمینه شهرسازی و پروژه های مختلف دیگر کار می‌کند.
وی افزود که ساساکی در خصوص تطبیق پلان استراتیژیک پنج شهر افغانستان که شامل شهرهای مزارشریف، هرات، قندهار، جلال آباد و خوست می‌شوند و اکنون ترتیب ماستر پلان برای هفت بندر خشکه و زون اقتصادی کشور، کار می‌کند.
مسئول بخش دیزاین شرکت ساساکی ابراز امیدواری کرد که این پروژه با موفقیت انجام شود و گفت که منفعت آن نه تنها به اقتصاد افغانستان بلکه برای مردم این کشور خواهد رسید.
بعداً قرارداد ترتیب ماستر پلان برای هفت بندر خشکه و زون اقتصادی کشور، از سوی نامزد وزرای مالیه و شهرسازی و اراضی و شرکت ساساکی امضا شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا