آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

امضای ۹ قرارداد معدن‌کاری سنگ مرمر/ ۲۰۱۹ سال سرمایه‌گذاری است

وزارت معادن و پطرولیم از امضای ۹ توافق‌نامه تعدیل قرارداد معدن‌کاری با مقیاس کوچک در معادن سنگ مرمر خبر داد.

وزارت معادن و پطرولیم از امضای ۹ توافق‌نامه تعدیل قرارداد معدن‌کاری با مقیاس کوچک در معادن سنگ مرمر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت معادن و پترولیم توافقنامه‌های تعدیل قرارداد معدن‌کاری با مقیاس کوچک در معادن سنگ مرمر ولایت هرات را امضا کرد.
نرگس نهان سرپرست وزارت معادن و پترولیم در یک کنفرانس خبری گفت: تعدیلات در ۹ قرار داد استخراج سنگ مرمر با در نظر داشت استندردهای بین‌المللی صورت گرفته است تا در آینده مشکلات حقوقی رونما نشود.
نهان افزود: از میان ۱۴۷ پروژه کوچک ومتوسط معدن‌کاری، تعدادی از آن با مشکلات جدی تخنیکی و حقوقی روبه رو بود و شرکت‌های قرارداد کننده نمی‌توانستند مطابق قرارداد اولیه کار نمایند.
وی تصریح کرد: ۹ پروژه‌ای که امروز توافقنامه‌های تعدیل قرارداد آن امضا شد، شامل ۱۴۷ پروژه است که شرکت‌های قرارداد کننده آن دو سال پیش خواهان ایجاد تعدیل شده بودند.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم دلیل وجود مشکلات در پروژه‌های کوچک و متوسط در گذشته را نبود تجربه کافی این وزارت در امضای قرار دادهای کوچک عنوان کرد.
وی افزود: روند بررسی این ۹ قرار داد از سوی کمیته مختلط وزارت‌های مالیه، اقتصاد، تجارت، عدلیه، اداره تدارکات ملی و وزارت معادن وپترولیم چندین ماه زمان را در برگرفت تا تکمیل و سرانجام امروز امضا گردید.
نهان تأکید کرد که براساس امضای توافقنامه تعدیل ۹ قرار داد معدن‌کاری با مقیاس کوچک معادن سنگ مرمر ولسوالی‌های چشت شریف و اوبه ولایت هرات، شرکت‌ها مکلف اند طی یک ماه پلان بهره برداری خود را به وزارت معادن بسپارند تا این وزارت پس از منظوری پلان بهره برداری، به شرکت‌ها اجازه استخراج بدهد.
سرپرست وزارت معادن وپترولیم گفت که سال ۲۰۱۹ سال سرمایه‌گذاری روی سکتور صنایع استخراجی در افغانستان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا