آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثگزارش

کارشناسان:

امنیت در بلخ بهتر شده اما ضعف اقتصادی و گسترش بیکاری مردم را نگران کرده است

خبرگزاری دید: با آن که شماری از کارشناسان می‌گویند که امنیت نسبی در مزارشریف بهتر شده، اما تاکید می‌کنند که رکود اقتصادی و گسترش بیکاری مایه نگرانی مردم این شهر است.

خبرگزاری دید: با آن که شماری از کارشناسان می‌گویند که امنیت نسبی در مزارشریف بهتر شده، اما تاکید می‌کنند که رکود اقتصادی و گسترش بیکاری مایه نگرانی مردم این شهر است.
عبدالصبور توانا کارشناس امور امروز شنبه (۷ حوت) به خبرگزاری دید گفت: وضعیت امنیتی‌ در شهر مزار شریف نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است، در سال‌های گذشته شاید قتل‌های هدفمند، اختطاف، دزدی‌های مسلحانه و بازداشت‌های خودسرانه وجود داشت در حال حاظر جرایم کاهش یافته است.
وی می‌افزاید که یک شخص در حال حاضر بدون کدام ترس و هراس شب و روز، گشت‌وگذار می‌تواند در حکومت سابق چنین امنیت وجود نداشت.
آقای توانا می‌گوید، دایره امنیت بزرگ است ما امنیت روحی، اقتصادی و اجتماعی نیاز داریم که باید امارت اسلامی در این بخش‌ها مدیریت سالم داشته باشد تا امنیت روحی را برای مردم به وجود بیاورد.
این کارشناس گفت: خواست مردم این است که بازداشت‌های خودسرانه را کاهش دهند و اگر شکایتی‌ هم از طرف یک شخص می‌شود امارت اسلامی با نظر داشت تحقیقات بیشتر باید دست به کار شده و اقدامات شان را با نظر داشت به وضعیت موجود به کار گیرند.
وی افزود، جرم‌های جنايی در شهر مزار شریف نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.
در همین حال، یک خبرنگار در بلخ گفت: «وضعیت امنیتی نسبت به گذشته بهتر شده است اما مشکلات حکومتداری وجود دارد و باید مسئولین دولت اسلامی طا-لبان در این زمینه تلاش‌های لازم و جدی روی دست بگیرند».
وی افزود، حرف‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه عده‌ای از خبرنگاران و فعالین مدنی به شکل مرموز ترور شده‌اند و این شایعات مردم را نگران ساخته است، مسئولین باید برای برملا سازی این موضوعات هیئت حقیقت یاب تشکیل بدهند.
صادق رضایی خبرنگار در بلخ می‌گوید: امنیت در بلخ به صورت نسبی بر قرار است، فقط یک چالش اساسی وجود دارد که مردم را به تشویش ساخته است وآن عدم کنترول سرقت‌های مسلحانه و بازداشت‌های خودسرانه می‌باشد.
بازداشت‌های خودسر، ترورهای مرموز و اختطاف تاجران و داکتران از موارد جدی نگرانی مردم در مزارشریف است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا