آخرین اخبارآسیای میانهجهانسیاست

امنیت مرزی؛ تاجیکستان از سازمان پیمان امنیت جمعی کمک خواست

نماینده دایمی تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت جمعی در نشست اعضای این سازمان خواستار کمک برای تأمین امنیت مرزش با افغانستان شد.


به نقل از آناتولی، حسن سلطانف نماینده دایم تاجیکستان در سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در نشست اعضای این سازمان در دوشنبه آخرین تحولات افغانستان را بررسی کرد.
سلطانف با بیان این‌که تاجیکستان طولانی‌ترین مرز را با افغانستان دارد، گفته است: ما اقدامات لازم را برای مهار اوضاع در برابر تهدیدات ناشی از افغانستان انجام می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: با این حال، با توجه به وضعیت منطقه و این واقعیت که مناطقی از مرز افغانستان در اراضی کوهستانی غیرقابل دسترس است، ایفای این مسئولیت به تنهایی برای تاجیکستان بسیار دشوار است.
به گفته وی، سازمان پیمان امنیت جمعی باید پاسخ مناسبی به این وضعیت بدهد و تقویت ظرفیت محافظت به ویژه از مرزهای جنوبی ضروری است.
سلطانف با اشاره به تصمیم شورای امنیت سازمان پیمان امنیت ‌جمعی در ۲۳ سپتمبر ۲۰۱۳ برای حمایت، افزوده است: این تصمیم با هدف حمایت از تاجیكستان در مرز با افغانستان است و همچنان معتبر است. بنابراین، كشورهای عضو را برای ایفای وظیفه‌شان در اجرای کامل این تصمیم فرا می‌خوانیم.
گفتنی است که سازمان پیمان امنیت جمعی در سال ۱۹۹۲ در تاشکند تشکیل و در سال ۲۰۰۲ به یک ایتلاف نظامی تبدیل شد و شامل کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، روسیه، بلاروس و ارمنستان می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا