آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

امنیت ملی از بازداشت هسته مشترک شبکه حقانی و داعش خبر داد

ریاست عمومی امنیت ملی از بازداشت هسته مشترک شبکه حقانی و داعش خبر داده و می‌گوید که گروه طالبان، شبکه حقانی و داعش در یک همسویی تاکتیکی، عملیات‌های تروریستی انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دید، ریاست عمومی امنیت ملی امروز سه‌شنبه(۲۱ دلو) با انتشار خبرنامه‌ای گفته است: این هسته متشکل از اعضای ارشد گروه تروریستی داعش و شبکه‌ حقانی بوده که مسئولیت انتقال مواد انفجاری، ترورهای هدفمند و قتل‌های زنجیره‌ای را به عهده داشتند.
در خبرنامه آمده است که اعضای این هسته تروریستی مسئول به شهادت رساندن چندین منسوب امنیتی نیز و علاوه بر این، جنایات بی‌شماری علیه شهروندان انجام دده است و منابع مالی خود را نیز از طریق آدم‌ربایی تأمین می‌کرد.

همچنین در خبرنامه تصریح شده است که این تروریستان در همکاری با شبکه‌ حقانی درصدد بودند تا ترور وسیع نیروهای امنیتی – دفاعی، شخصیت‌های برجسته و اختطاف شهروندان کشور را روی دست بگیرند.
امنیت ملی در این خبرنامه خاطرنشان کرده است که گروه طالبان، شبکه حقانی و داعش در یک همسویی تاکتیکی، عملیات‌های تروریستی را را انجام می‌دهند.
خبرنامه در ادامه توضیح داده است که در این همسویی، گروه طالبان و شبکه‌ حقانی عامل اصلی تحرکات تروریستی به خصوص در کلان‌شهرها می‌باشد و داعش با انتشار اعلامیه‌های مجهول مسئولیت را به دوش خود می‌گیرد تا باعث انحراف افکار عمومی شود.
طبق معلومات امینت ملی، این سه گروه تروریستی از تاکتیک «پوشش نقاب» برای انحراف افکار عمومی استفاده می‌کنند.
پیش از این نیز، ریاست عمومی امینت ملی بارها از تحرکات مشترک تروریستی گروه طالبان، شبکه حقانی و داعش پرده برداشته است. به اساس توافق‌نامه دوحه میان امریکا و گروه طالبان، این گروه ملزم است تا هرگونه روابط خود را با گروه‌های هراس‌افگن دیگر قطع کند. اما، گروه طالبان پیوسته این ادعاها را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا