آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

امنیت ملی از کشته شدن اعضای کلیدی شبکه حقانی در خوست خبرداد

ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که در عملیات نیروهای امنیتی در ولایت خوست، ۱۷ تن از افراد کلیدی شبکه حقانی به شمول سرکرده این گروه، کشته شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، ریاست عمومی امنیت ملی امروز چهارشنبه(۱۰ حمل) در اعلامیه‌ای گفته که بر اساس اطلاعات کشفی و تقاضای مکرر باشندگان ولسوالی‌های صبری، زازی میدان و باک ولایت خوست مبنی بر حضور و آزار و اذیت جنگجویان شبکه‌ حقانی و طالبان و همچنان بنابر تردد و تدویر جلسات این شبکه‌ در مناطق مکتب بازار، زمبر، نوری کلی، دند فقیران و پرته غوندی؛ نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی بنابر تصمیم شورای نظامی ولایت، یک رشته عملیات هدفمند را جهت سرکوب تروریستان راه‌اندازی کرد.
بر اساس خبرنامه، در این عملیات که در مناطق مکتب بازار، زمبر، میرشاه چینه و توده‌کلی اجرا شد، تلفات سنگینی بر شبکه‌ حقانی و گروه تروریستی طالبان وارد گردید که مقدار زیادی اسلحه و مهمات این شبکه‌ تروریستی کشف و ضبط گردیده است.
این ریاست گفته که در جریان این عملیات در منطقه‌ زمبر کلینیک، گروه تروریستی طالبان و شبکه حقانی خلاف همه موازین بین‌المللی و موارد حقوق بشر در حین عملیات می‌خواستند یک ماین خودساخت را توسط یک مادر و طفلش انتقال و در مسیر راه رفت و آمد کاروان های نیروهای دفاعی و امنیتی تعبیه کند که انفجار نموده و باعث شهادت مادر و طفلش گردید.
به گفته این ریاست؛ در جریان عملیات نیروهای امنیتی، ۱۷ تن از افراد کلیدی شبکه‌ حقانی به شمول سبیل حمدی سرکرده‌ این گروه در ولایت خوست به هلاکت رسیدند.
امنیت ملی می‌گوید که شبکه‌ تروریستی حقانی که در این اواخر متحمل شکست سنگین شده و توقع چنین تلفات سنگین را نداشت، برای جبران شکست خود، دست به بازی‌های تبلیغاتی زده و با نشر تصاویری از اجساد اطفال معصوم درصدد است تا شکست خود را پنهان کند.
این در حالیست که دو روز پیش تعدادی از باشندگان ولایت خوست اعلام کردند که در عملیات نیروهای امنیتی، تعدادی از غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان جان باختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا