آخرین اخبارجهانسیاست

امنیت ملی امریکا: طا-لبان را در برابر تعهدات شان پاسخگو قرار می‌دهیم

خبرگزاری دید: به دنبال درخواست رییس کمیته روابط خارجی کانگرس از دولت بایدن، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی ایالات متحده گفته است که واشنگتن طا-لبان را در مقابل اعمال شان حسابده قرار می‌دهد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی امریکا روز گذشته گفته که ایالات متحده طا-لبان را در برابر تعهدات‌ شان پاسخگو قرار می‌دهد.

مایکل مک کال رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا به تازگی با ارسال نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا با ابراز نگرانی شدید گفته که دولت بایدن در قسمت وضع تعزیرات و محدودیت صدور ویزه برای اعضای طا-لبان ناکام بوده است.

در همین حال، جان کربی در مصاحبه‌ای با صدای امریکا گفته است: ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا طا-لبان را در قبال وعده‌ها و تعهداتی که آنان داده‌اند، پاسخگو قرار بدهیم. ما آن‌ها را به عنوان یک حکومت قانونی در کابل به رسمیت نشناخته‌ایم. ما قطعاً قصد نداریم در آینده نزدیک این کار را انجام دهیم.

کربی خطاب به طا-لبان گفته است: اگر [طا-لبان] می‌خواهند قسمی که می‌گویند جدی گرفته شوند، اگر آنان مشروعیت می‌خواهند که در حال حاضر نمی‌توانند به آن دست یابند، نیاز دارند که به این تعهدات عمل کنند، باید به تعهداتی که چگونه با زنان و دختران در افغانستان برخورد کنند، ‌عمل کنند. ما این موضوع را از نزدیک نظارت خواهیم کرد.

مک‌کال در نامه ارسالی خود به بلینکن همچنین گفته است که طا-لبان مسئول اعمال شنیع شان علیه زنان و دختران در افغانستان هستند.

مک‌کال در ادامه نوشته است: من از حکومت می‌خواهم که گام‌های مهم‌تری برای پاسخ به رفتار غیرانسانی طا-لبان علیه زنان و دختران بردارد، از جمله با وضع تعزیرات گسترده صدور ویزه علیه مقامات طا-لبان.

گفتنی است که رهبران طا-لبان بارها اعلان کرده است که ایالات متحده مانع اصلی تعامل آن‌ها با جهان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا