آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهم

امنیت ملی: حمله قندهار در پاکستان طراحی شده است

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است که اسناد قوی در دست دارد که نشان می‌دهد حمله «تروریستی» شهر قندهار در پاکستان طرح شده و از آن‌جا مدیریت می‌شد.

به گزارش خبرگزاری دید، گروهی از مهاجمان طالب روز پنج‌شنبه (بیست‌وهفتم سرطان) بر فرماندهی پولیس قندهار حمله کردند. مهاجمان در حمله بر فرماندهی پولیس این ولایت دست‌کم از دو موتر بمب‌گذاری شده کار گرفتند. دفتر مطبوعاتی والی قندهار گفته که در این حمله ۱۱ نفر کشته شدند و ۸۳ نفر دیگر نیز زخم برداشتند.

با این حال، ریاست امنیت ملی امروز جمعه اعلام کرده است که «حمله تروریستی» در حوزه پنجم شهر قندهار «توسط تروریستان مربوط به یک مرکز تروریستی واقع در منطقه چمن پاکستان راه‌اندازی شده است.» این ریاست گفته است در جریان این حمله، «تروریستان» به شکل منظم توسط شخصی به نام «ملاآقا» از پاکستان سوق، اداره و رهبری می‌شدند.

ریاست عمومی امنیت ملی هم‌چنان گفته است که جریان مکالمات میان «تروریستان عامل حمله قندهار و آمران‌شان در پاکستان»، یک سند انکارناپذیر درباره حضور، فعالیت و رهبری حملات تروریستی در افغانستان از آن سوی مرز در پاکستان است. این ریاست تذکر داده است که چنین اعمال تلاش‌های جاری صلح را به خطر مواجه می‌کند و نیت «تروریستان را به‌حیث یک گروه اجیر بیش‌تر آشکار می‌سازد.»

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که یک‌بار دیگر ثابت شد که طالبان به‌ خاطر منافع دیگران می‌جنگند و فعالیت‌های‌شان از خارج کشور رهبری می‌شود.

این ریاست گفته است که در این مورد بیش‌تر کار می‌کند و به زودترین فرصت جزئیات یافته‌هایش را همگانی می‌سازد.

ارگ نسبت به حمله گروهی طالبان در قندهار واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. ارگ گفته است که نیت طالبان صلح نیست بل‌که کشتار غیرنظامیان می‌باشد.

لحظاتی بعد از حمله بر فرماندهی پولیس قندهار، گروه طالبان مسئولیت آن را بر عهده گرفت و مدعی شد که شمار زیادی از نیروهای پولیس در حمله افراد وابسته به این گروه کشته و زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا