آخرین اخبارافغانستانسیاست

امیرخان متقی به هیئت پاکستانی: به جای درگیری لفظی عامل مشکل را پیدا کنیم

خبرگزاری دید: امیرخان متقی وزیر خارجه در دیدار با هیئت پاکستانی به آن‌ها توصیه کرده که به جای درگیری‌های لفظی و اظهارات رسانه‌ای باید عوامل مشکلات را پیدا کنند.

حافظ ضیا احمد معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ طا-لبان امروز چهارشنبه ( ۱ سنبله) با نشر بیانیه‌ای از سفر یک هیئت پاکستانی به کابل خبر داده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ طا-لبان گفته است که این هیئت به ریاست سهیل محمود رییس انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان همراه با عبدالرحمان نظامانی سفیر آن کشور در کابل با آقای متقی دیدار کرده‌اند.

سرپرست وزارت خارجه‌ طا-لبان در این دیدار گفته است که این گروه «متعهد است و اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ‌کسی زیان ‌نمی‌رسد».

او افزوده است: «ما باید به نیت نیک یک‌دیگر شک نداشته باشیم و از هرگونه موارد چالش‌برانگیز جلوگیری کنیم».

آقای متقی گفته است که بعضی مشکلات به روابط دو کشور صدمه می‌زند و باید به‌جای «درگیری لفظی» و «اظهارات رسانه‌ای»، عوامل این مشکلات دریافت شود.

در همین حال، در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ پاکستان نیز آمده که رییس انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان در این دیدار با اشاره به حوادث و نگرانی‌های مربوط به وضعیت امنیتی در پاکستان گفته است که «امیدواریم مشکلات موجود از راه تفاهم حل شود».

این در حالی است که اخیراً حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته و این چندمین‌بار است که هیئت پاکستان به کابل سفر کرده و از طا-لبان افغانستان می‌خواهد که مانع این حملات شوند.

اما مقام‌های طا-لبان در کابل آن‌ را ضعف نهادهای امنیتی و استخباراتی پاکستان دانسته و می‌گویند که «افغانستان امنیت هیچ کشوری را تامین نمی‌تواند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا