آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

امیرخان متقی وزیر خارجه طا-لبان به پاکستان می‌رود

خبرگزاری دید: رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که بنا بر دعوت شاه‌محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان، امیرخان متقی وزیر خارجه طا-لبان به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

به نقل از اکسپرس تریبون، منابع گفته‌‌اند که آقای متقی دعوت همتای پاکستانی‌اش را پذیرفته و قرار است در روزهای آینده عازم اسلام‎آباد شود.
بر بنیاد این گزارش، در این سفر مقامات طا-لبان و پاکستان درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهند کرد. یک مقام ارشد پاکستانی به این روزنامه گفته که هیئت طالبان قرار است درباره طیف گسترده‌ای از مسایل با مقامات پاکستانی گفت‌وگو کند؛ اما این دیدار به معنی به رسمیت شناختن دولت طا-لبان نخواهد بود.
منابع گفته‌اند که طا-لبان ضمن درک نگرانی‌های جامعه جهانی آماده رسیدگی به آن‌ها است؛ اما درباره تفسیر دولت فراگیر مسایلی وجود دارد.
پیش از این وزیر خارجه پاکستان در سفر به کابل گفته بود که شاهد تغییرات قابل مشاهده در رویکرد دولت طا-لبان در قبال پاکستان است.
قریشی در یک نشست خبری گفته بود که دولت موقت طا-لبان آماده برداشتن گام‌هایی در رابطه با بهبود روابط دو کشور است که دولت سابق افغانستان تمایلی به آن نداشت.
وزیر خارجه پاکستان پس از سفرش به کابل اعلام کرد که به دولت طا-لبان شرایط به رسمیت شناختن شان از سوی جهان را بیان کرده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا