آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

انتخابات؛ محمد اشرف غنی ثبت نام کرد

محمد اشرف غنی رییس جمهور، همراه با امرالله صالح و محمد سرور دانش به عنوان معاون اول و دوم، بعد از ظهر امروز یکشنبه (۳۰ جدی) به کمیسیون انتخابات حاضر شده و به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور، همراه با امرالله صالح و محمد سرور دانش به عنوان معاون اول و دوم، بعد از ظهر امروز یکشنبه (۳۰ جدی) به کمیسیون انتخابات حاضر شده و به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی که ماه‌ها پیش از نامزدی دوباره‌اش در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود، پس از چاشت امروز همراه با امرالله صالح و محمد سرور دانش معاونانش، به کمیسیون انتخابات حاضر شده و ثبت نام کرد.
رییس جمهور غنی پانزدهمین کاندیدایی است که برای اشتراک در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند.
گفته می‌شود که امرالله صالح پس از ۲۷ روز کار به عنوان سرپرست وزارت داخله، از این سمت استعفا داد و به عنوان معاون رییس جمهور غنی رفت و این موضوع انتقادهایی را نیز علیه او برانگیخت.
دسته انتخاباتی رییس جمهور غنی به نام « تیم دولت سازی» نامگذاری شده است.
برخی نگرانی‌ها نسبت به در قدرت بودن رییس جمهور غنی و داکترعبدالله و احتمال استفاده انتخاباتی آنان از امکانات حکومتی مطرح شده است.
اشرف غنی پس از ثبت نام نسبت به مسئله صلح و حکومت موقت با خشم گفت که آن را نمی‌پذیرد.
غنی:« مردم افغانستان حکومت موقت را نمی‌پذیرند، نمی پذیرفتند و فردا هم نخواهند پذیرفت و این طرح از چند مامور احمق است.»
او در مورد روند صلح نیز افزود که طالبان دو انتخاب دارند: اگر به نیابت از کشورهای همسایه مذاکره می‌کنند ضرور نیست که ما با آنان مذاکره کنیم چرا با خود کشورهای همسایه مذاکره نکنیم. ولی اگر منحیث شهروندان افغانستان مذاکره می‌کنند درهای مذاکره به روی شان باز است.
امرالله صالح معاون اول او نیز نسبت به حضورش در تیم « دولت‌سازی» گفت که معامله میان او و اشرف غنی این است که رفتار «فرعون‌گونه» برخی مقامات را که با استفاده از امکانات دولتی با مردم رفتار می‌کنند خاتمه دهیم.
او افزود که معامله میان او غنی این است که «طفیلی»های دسترخوان مصلحت را از حکومت دور کنند.
سرور دانش معاون دوم داکتر غنی نیز با انتقاد از برخی دسته‌های انتخاباتی گفت که برخی تیم‌های به صورت غیر قانونی از همین اکنون کمپاین را آغاز کرده و با انداختن تمام مشکلات به دوش حکومت، می‌خواهند ناتوانی خود شان را سرپوش بگذارند.
در دسته انتخاباتی محمد اشرف غنی، محمد یوسف غضنفر از چهره‌های ترک‌تبار و مخالف سیاسی جنرال دوستم نیز حضور داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا