آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

انتخابات؛ تکت حنیف اتمر تکمیل شد، به زودی ثبت نام می‌کند

تکت انتخاباتی محمد حنیف اتمر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، امروز جمعه(۲۸ جدی) در یک نشست خبری در کابل، اعلام کرد که این تیم کامل شده و به زودی ثبت نام خواهد کرد. در تکت انتخاباتی آقای اتمر محمد یونس قانونی و محقق محقق به عنوان معاونان اول و دوم و همچنان چهره‌هایی همانند عطا محمد نور، اسماعیل خان، زاخیلوال، عالم ساعی، سید نورالله، سید منصور نادری و برخی از چهره‌های دیگر سیاسی حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خورشیدی، امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که تیم انتخاباتی‌اش تکمیل شده و به زودی ثبت نام می‌کند.
تیم انتخاباتی آقای اتمر زیر نام « صلح و اعتدال» ثبت نام خواهد کرد.
تاکنون، این اولین تکت انتخاباتی است که در آن چهره‌های مشهور جهادی و تکنوکرات با هم دیده می‌شوند.
محمد حنیف اتمر گفت: احیای اعتماد ملی و تحکیم وحدت ملی، صلح عادلانه و پایدار، امنیت سراسری در کشور، حکومت‌داری خوب، تأمین عدالت، حقوق بشر و حقوق زنان، مبارزه با فقر و فساد اداری و همکاری با منطقه و جامعه‌ بین‌المللی از جمله برنامه‌های تیم «صلح و اعتدال» است.
او افزود که تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» تمام تلاش‌ها را بر اساس ارزش‌های اسلامی برای رسیدن به صلح هماهنگ خواهد کرد.
آقای اتمر در بخشی از سخنانش افزود که در حال حاضر افغانستان با چهار خطر رو‌ به ‌رو است و حکومت فعلی نه‌ تنها برای دفع این خطرها تلاشی نکرده، بلکه هر روز فرصت‌های طلایی به ‌دست آمده را از دست می‌دهد.
به گفته‌ او، تداوم جنگ تحمیلی بر مردم افغانستان، رقابت‌های بین‌المللی و بی‌ثباتی منطقه، فقر و محرومیت و همچنان ناتوانی حکومت موجود از جمله خطراتی است که مردم افغانستان با آن مواجه‌اند.
محمدحنیف اتمر از حکومت نیز خواست که به استقلالیت کمیسیون‌های انتخاباتی احترام گذاشته و از کمیسیون‌های انتخاباتی و حکومت همچنان خواست که هر روز برنامه‌ تازه‌ای را روی‌ دست نگیرد.
محمد یونس قانونی معاون اول آقای اتمر نیز در سخنرانی خود گفت که هدف از تشکیل این تیم اعاده وحدت ملی و احیای اعتماد بوده است.
آقای قانونی به صورت اخص از عطا محمد نور و اسماعیل خان نام برد و گفت که تلاش‌های آنان سبب ایجاد این تیم شده است.
با این همه، در این تیم از تشکیل ریاست اجرایی حرفی زده نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا