آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

انتخابات امریکا؛ بایدن ۲۶۴/ ترامپ ۲۱۴

گزارش‌ها از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در امریکا حاکی است که جوبایدن نامزد حزب دموکرات در یک رقابت تنگاتنگ در آرای الکترال نسبت به دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه این کشور پیشتاز است.

به نقل از ان‌پی‌آر، جوبایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده با کسب نمودن بیشترین آرا در ایالت میشیگان، ۲۶۴ رأی الکترال را از آن خود کرده و در حال نزدیک شدن به ۲۷۰، نقطه پیروزی انتخابات ریاست جمهوری امریکا است.
بر بنیاد این گزارش، دونالد ترامپ تا کنون توانسته ۲۱۴ رأی الکترال را به دست آورد و جوبایدن ۲۶۴ رأی الکترال را از آن خود کرده است. با این حال، شمارش آرا در شش ایالت دیگر همچنان ادامه دارد.
رییس جمهور ترامپ ادعا کرده است که برخی تلاش‌های قانون شمارش آرا باید متوقف شود و سعی دارد خود را پیروز انتخابات اعلان کند. جوبایدن نیز با ادامه شمارش آرا خواستار صبر و شکیبایی شده است.
در همین حال، گلوبل تایمز در گزارشی نوشته است که فرق نمی‌کند ترامپ چقدر رأی به دست آورد، اگر وی ببازد، هوادارانش به آسانی نتیجه انتخابات را نخواهند پذیرفت و احتمال بروز ناآرامی و هرج و مرج خیلی زیاد است.
پیش از این وزیر دفاع آلمان نیز از هرج و مرج و نا آرامی ناشی از نتیجه انتخابات امریکا هشدار داده ولی تاکید کرده که در صورت پیروزی هر نامزد، آلمان خواستار همکاری با ایالت متحده است.
به نظر می‌رسد جو بایدن تاکنون برنده انتخابات است و تنها به ۶ رای الکترال برای رفتن به کاخ سفید نیاز دارد، اما ترامپ به تازگی مسئله تقلب را مطرح کرده و گفته است که اگر آرای او به رودخانه در ایالت مشیگان ریخته نمی‌شد، او برنده این ایالت بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا