آخرین اخبارجهانسیاست

انتخابات ترکیه؛ رقبا برای دور دوم آماده می‌شوند

خبرگزاری دید: به دنبال نشر نتایج اولیه انتخابات روز گذشته در ترکیه، نه اردوغان و نه قلیچداراوغلو نتوانسته‌اند برنده انتخابات شوند و برای دور دوم رقابت آمادگی می‌گیرند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به تاریخ ۲۸ می تعیین شده و شهروندان این کشور می‌توانند رییس جمهور بعدی‌شان را انتخاب کنند.

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و بر اساس نتایج به دست آمده بعد از شمارش بیش از ۹۹ درصد آرای ماخوذه تا به این لحظه، رجب طیب اردوغان بیش از ۴۹ درصد و کمال قلیچداراوغلو بیش از ۴۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

شمارش آرای انتخابات پارلمانی هم همزمان درجریان است و بر اساس نتایجی که تا کنون منتشر شده است ایتلاف جمهور متشکل از احزاب عدالت و توسعه (حزب رجب طیب اردوغان)، حرکت ملی، اتحاد بزرگ و رفاه نو موفق به کسب بیش از ۴۹ درصد و ایتلاف ملت متشکل از احزاب جمهوری خلق ترکیه (حزب کمال قلیچدار اوغلو) و خوب موفق به کسب بیش از ۳۵ درصد آرا شده‌اند.

پیش از این نیز به گفته شده بود که احتمال دارد انتخابات ترکیه به دور دوم برود و کارشناسان دلیل آن را تورم بی‌سابقه، زلزله اخیر در این کشور و ناکامی دولت اردوغان در مدیریت پناهجویان می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا