آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

تیم «خادمین ملت» و «تعهد و عمل»:

انتخابات خاتمه یافته است/ تمام نامزدان باید به نتیجه انتخاب مردم احترام کنند

دو تیم انتخاباتی «خادمین ملت افغانستان» و « تعهد و عمل» در همایشی مشترک حمایت شان را از نتیجه نهایی انتخابات اعلام داشته و از نامزدان دیگر نیز خواستند که از نتیجه نهایی انتخابات حمایت نمایند.

دو تیم انتخاباتی «خادمین ملت افغانستان» و « تعهد و عمل» در همایشی مشترک حمایت شان را از نتیجه نهایی انتخابات اعلام داشته و از نامزدان دیگر نیز خواستند که از نتیجه نهایی انتخابات حمایت نمایند.
به گزارش خبرگزاری دید، تیم خادمین ملت افغانستان به رهبری عنایت‌الله حفیظ امروز پنجشنبه(۱ حوت) در همایشی حمایت خویش را از نتیجه انتخابات اعلام داشت.
این تیم‌ها در خبرنامه‌ای گفته‌اند: کنفرانس مطبوعاتی با حضور داشت اصحاب محترم رسانه‌ها و صدها تن از بزرگان، علما، دانشمندان، جوانان، محصلین اعم از خواهران و برادران تدویر یافته و روی موضوعات ذیل صحبت صورت گرفت:
۱. انتخابات از نظر ما خاتمه یافته و از تمام طرف‌ها مخصوصا نامزدان محترم ریاست جمهوری خواهش می‌کنیم که به فیصله کمیسیون‌های مستقل انتخابات و شکایت انتخاباتی احترام بگذارند.
۲. اعضای محترم هردو کمیسیون را نمی‌توان متعلق به یک تیم انتخاباتی قلم داد کرد چون توسط احزاب سیاسی مختلف و جامعه مدنی معرفی شده و توسط نامزدان ریاست جمهوری رای اعتماد گرفته‌اند.
۳. از تیم‌های محترم که اعتراض دارند تقاضا می‌شود که وضعیت را بیشتر از این ملتهب نساخته و ذهنیت عامه را مغشوش نسازند چون مردم به آرامش فکری، جسمی، روحی و روانی نیاز دارند تا به امورات یومیه خود به درستی رسیدگی کنند و تیم‌های معترض مشکلات خودرا با مذاکره و مفاهمه حل کنند.
۴. احزاب سیاسی و تکت‌های انتخاباتی که معترضند باید کنارهم جمع شده یک اپوزیسیون قوی و با برنامه بسازند تا بر اعمال حکومت نظارت جدی نمایند و همچنان در پروسه صلح، حکومت و اپوزیسیون به طور مشترک و متحد گام بردارند.
۵. از حکومت افغانستان تقاضا می‌شود که در پروسه صلح و مذاکرات بین‌الافغانی تلاش نماید تا یک صلح دایمی و سراسری را شاهد باشیم و همچنان با تکت‌های معترض شامل نظام از در مذاکره و مفاهمه مشکلات را حل کنند.
۶. از تحریک طالبان تقاضا می‌شود که از مذاکرات جاری صلح جداً استقبال کنند تا همه باهم به زودی صلح سراسری را در کشور خود جشن بگیریم و همه اقوام باهم برادر افغانستان در فضای صلح و امنیت دست به دست هم داده افغانستان عزیز را آباد و مرفه بسازیم.
۷. از تمام ملت سربلند افغانستان اعم از زن و مرد تقاضا می‌کنیم که بیایید متحدانه از پروسه صلح حمایت کنیم و توسط ملت بزرگ افغانستان صلح را در وطن خود برقرار سازیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا