آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

رییس پارلمان ایتالیا:

انتخابات در افغانستان باید به موقع و با اعتبار برگزار شود


روبرتو فیکو رییس مجلس نمایندگان ایتالیا در دیدار با رییس اجرایی افغانستان ابراز امیدواری کرده که انتخابات پارلمانی در افغانستان، به موقع و با اعتبار برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری دید،‌ داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی که در سفر رسمی در ایتالیا به سر می‌برد، روز گذشته (دوشنبه ۲۸ جوزا) با روبرتو فیکو رییس مجلس نمایندگان آن کشور ملاقات کرد.
آقای فیکو در این دیدار از ادامه‌ همکاری‌های کشورش با افغانستان حمایت و پشتیبانی خود را اعلان کرد.
آقای فیکو ابراز امیدواری کرد که انتخابات پارلمانی در افغانستان به موقع و با اعتبار برگزار شود؛ چون برگزاری چنین انتخاباتی افغانستان را در سطح بین‌المللی و داخلی تقویت می‌کند.
داکتر عبدالله نیز از حضور و نقش موثر ایتالیا در افغانستان در ۱۸ سال گذشته قدردانی کرده و گفت: ایتالیا در مبارزه با دهشت‌افکنی و همچنان در بخش بازسازی و اعمار افغانستان نقش سازنده‌ای ایفا کرده است.
رییس اجرایی همچنان علاوه کرد که کمک‌های ایتالیا برای افغانستان حیاتی است و امیدواریم این کمک‌ها در تمام عرصه‌ها همچنان ادامه یابد.
در عرصه‌ بازسازی رییس اجرایی از ساختن میدان هوایی هرات توسط ایتالیا و اعمار خط آهنی که افغانستان را به ایران وصل می‌کند، یاد کرد.
داکتر عبدالله در ادامه‌ صحبت‌های خود از فرصت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در افغانستان سخن گفت و ابراز امیدوار کرد که ایتالیا در افغانستان در درازمدت سرمایه‌گذاری کند.
داکتر عبدالله همچنان در جریان این سفرش با «انزو موفیرو میلانسی» وزیر امور خارجه ایتالیا ملاقات کرد.
آقای میلانسی در این نشست از ادامه‌ حضور کشورش در افغانستان و حمایت‌های همه جانبه از افغانستان اطمینان داد.
رییس اجرایی نیز درباره‌ برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها گفت و تاکید کرد که حکومت به برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار پابند است.
وزیر خارجه ایتالیا در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که صلح و ثبات در افغانستان برای کشورش از اهمیت فراوان برخوردار است و صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در منطقه است.
وی همچنان علاوه کرد که قوای ایتالیا در چارچوب ناتو و حمایت قاطع در افغانستان باقی می‌مانند و صلح و ثبات در آسیای میانه و جنوب آسیا برای ایتالیا از اهمیت فراوان برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا