آخرین اخبارجهانسیاست

انتخابات زودهنگام ازبیکستان؛ میر ضیایوف برنده اعلام شد

خبرگزاری دید: شوکت میرضیایوف رییس جمهور برحال ازبیکستان با کسب  ۸۷٫۵ درصد آرا پیروز انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور شد.

زین‌الدین نظام‌خواجه‌یف رییس ستاد مرکزی انتخابات ازبیکستان در مرکز مطبوعات این کشور در جمع نمایندگان رسانه‌های جمعی داخلی و خارجی ضمن اعلام نتایج اولیه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور گفت: «شوکت میرضیایوف» رییس جمهور فعلی ازبیکستان با کسب ۸۷٫۵ درصد آرا و یا رای ۱۳ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۵ نفر، پیروز انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور شد.

در این دوره انتخابات ۱۹ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۸۳۸ واجد رای‌دهنده رأی خود را به صندوق انداختند.

وی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات، «عبدالشکور حمزه‌یف» از حزب اکولوژیک ازبیکستان ۳٫۷۴ درصد و یا رای ۵۸۵ هزار و ۷۱۱ نفر رای‌دهنده، «رابعه محموداوا» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» ۴٫۴۳ درصد و یا رای ۶۹۳ هزار و ۶۳۴ رای‌دهنده، «الغ‌بیک عنایت‌اف» از حزب دموکراتیک خلق ازبیکستان ۴٫۲ درصد و یا رای ۶۲۵ هزار و ۱۱۶ نفر رای‌دهنده را به دست آوردند.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات ازبیکستان افزود: انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بر اساس معیارها و استندردها بر اساس قوانین ملی این کشور به طور شفاف برگزار شد.

انتخابات ریاست جمهوری ازببکستان روز گذشته از ساعت ۸ به وقت محلی آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه داشت که در این دوره ۷۹٫۸۸ درصد و یا ۱۵ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۰۵ نفر مردم شرکت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا