آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

انتخابات سراسری پارلمانی پاکستان آغاز شد

امروز چهارشنبه (۳ اسد) انتخابات پارلمانی ملی و ایالتی پاکستان با حضور بیش از ۱۰۰ میلیون پاکستانی در این کشور، با تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.



امروز چهارشنبه (۳ اسد) انتخابات پارلمانی ملی و ایالتی پاکستان با حضور بیش از ۱۰۰ میلیون پاکستانی در این کشور، با تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری دید؛‌ ۴۵۰ هزار ارتشی و ۳۵۰ هزار پولیس، مسئولیت تامین امنیت انتخابات را در این کشور تامین می‌کنند.‌
روند رای گیر از ساعت ۸ به وقت محلی در مناطق مختلف پاکستان با حضور ناظران داخلی و خارجی آغاز شده و قرار است این روند تا ساعت ۶ عصر به وقت محلی ادامه داشته باشد.
هر حزب سیاسی که قرار است حاکمیت و قدرت را در پاکستان برای پنج سال آینده برعهده گیرد، با چالش قابل توجهی از سوی رقبای سیاسی رو به رو است.
کمیسیون انتخابات پاکستان نیز، روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در مجموع ۱۲ هزار و ۵۷۰ نامزد انتخاباتی برای کسب ۸۴۹ کرسی مجلس ملی و ایالتی این کشور رقابت می‌کنند و در این دور از انتخابات پاکستان، تقریباً یکصد و پنج میلیون شهروند واجد شرایط برای رای دادن هستند.
کمیسیون انتخابات پاکستان افزوده است:سرنوشت ۹ کرسی مجالس ملی به دلیل کشته شدن نامزدهای انتخاباتی درپی حملات تروریستی یا نقض قوانین انتخاباتی، در حوزه‌های انتخاباتی پس از انتخابات عمومی مشخص می‌شود.
حدود سه هزار و ۴۵۰ نفر برای راهیابی به مجلس ملی این کشور که دارای ۳۴۲ کرسی است ثبت ‌نام کرده‌ است، ۲۷۲ عضو این مجلس به صورت مستقیم انتخاب می‌شود و ۱۰ کرسی به اقلیت‌ها و ۶۰ کرسی نیز به زنان اختصاص داده شده است.
همچنین، هشت هزار و ۴۰۰ نامزد دیگر در چهار ایالت پاکستان نیز برای دستیابی به ۵۷۷ کرسی مجالس ایالتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
ده‌ها حزب سیاسی و مذهبی پاکستان در این دوره از انتخابات سراسری شرکت کردند، با این حال ناظران سیاسی و رسانه‌های پاکستانی رقابت اصلی را بین سه حزب برجسته این کشور شامل حزب جنبش عدالت(تحریک انصاف) به سرپرستی عمران خان، حزب مسلم لیگ شاخه نواز به ریاست شهباز شریف و حزب مردم به ریاست بلاول بوتو زرداری و آصف علی زرداری می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا