آخرین اخبارجهانسیاست

انتخابات میان‌دوره‌ای امریکا؛ جمهوری‌خواهان در تقلای گرفتن کنترول کانگرس

خبرگزاری دید: انتخابات میان‌دوره‌ای امریکا نشان خواهد داد که آیا جمهوری‌خواهان می‌توانند کنترول کانگرس را از دست دموکرات‌ها بگیرند یا خیر.

انتخابات میان‌دوره‌ای امریکا که قرار است امروز سه‌شنبه ( ۱۷ عقرب/ ۸ نوامبر) برگزار شود، نشان خواهد داد که آیا جو بایدن می‌تواند مسیر سیاسی خود را برای دو سال آینده ادامه دهد یا این‌که باید با حملات مداوم مخالفان سیاسی خود مقابله کند.

در انتخابات ۸ نوامبر، همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا با هم رقابت خواهند کرد. کالیفرنیا و اوکلاهاما انتخابات ویژه سنا دارند.

انتخابات فرمانداری در ۳۶ ایالت و سه حوزه امریکا برگزار خواهد شد. اکثر ایالت‌ها همچنین پست‌های کلیدی دولت محلی مانند دادستانی کل، دبیران ایالتی، دبیران دارایی و اعضای مجامع قانون‌گذاری محلی را انتخاب خواهند کرد. کالیفرنیا، نیویارک، تگزاس و فلوریدا از جمله بزرگترین ایالت‌هایی هستند که انتخابات فرمانداران را برگزار می‌کنند.

سقط جنین در شش ایالت به رای‌گیری گذاشته می‌شود و از رای‌دهندگان نیز پرسیده می‌شود که آیا از قانونی شدن استفاده تفریحی ماری جوانا حمایت می‌کنند یا خیر.

نظرسنجی‌های سی‌ان‌ان در ماه‌های سپتمبر تا اکتوبر نشان داد که ۵۹ درصد از امریکایی‌ها اقتصاد را مهم‌ترین عامل می‌دانند که بر رای آن‌ها تأثیر می‌گذارد. قانون‌گذاری در مورد سقط جنین در مرحله بعدی قرار دارد و مسایل مهاجرت نیز به دنبال آن قرار دارد.

در میان مشکلات دیگر، نگرانی در مورد دموکراسی در ایالات متحده، جنایت و حق نگهداری و حمل سلاح، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و وضعیت اوکراین وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا