آخرین اخبارافغانستانورزش

نهادهای انتخاباتی در کابل:

انتخابات کمیته ملی المپیک با حضور ناظران بین‎المللی برگزار شود


نهادهای انتخاباتی در کابل، تاکید می‎کنند که انتخابات کمیته ملی المپیک باید با حضور ناظران داخلی و بین‎المللی برگزار شود.
جانداد سپین‎غر، رییس شبکه جامعه مدنی، در صحبت با خبرگزاری دید می‎گوید:« در کنار موجودیت هیئت کمیته جهانی المپیک، نیاز است که یک میکانیزم داخلی نیز برای برگزاری انتخابات این کمیته، شکل بگیرد.
رییس‏جمهورغنی، به تازگی نهادهای موازی با کمیته ملی المپیک را لغو کرده و حکم تشکیل هیئتی را به هدف فراهم سازی زمینه برگزاری انتخابات در حضورداشت هیئت کمیته جهانی المپیک، داده است.
بر بنیاد این حکم که از سوی دفتر رسانه‌های ریاست‎جمهوری پخش شده‌است، به کمیته ملی المپیک وظیفه سپرده شده تا به زودی با درنظر داشت اصول کمیته المپیک جهانی و آسیایی، برای گزینش رییس این کمیته، انتخابات برگزار کند.
این تصمیم در حالی گرفته شده که کمیته ملی المپیک از دو سال به این‎سو، از سوی دو رییس؛ یعنی ظاهر اغبر و محمود حنیف اداره می‌شود و این معضل چالش‌های زیادی را برای ورزشکاران کشور، به بار آورده است.
محمود حنیف پنج ماه پیش در یک انتخابات اعلام ناشده، خودش را به حیث رییس کمیته ملی المپیک معرفی کرد که اکنون براساس حکم تازه رییس‎جمهور، این انتخابات بی‌اعتبار شده‌است.
گفتی است که رییس‏جمهور غنی، طی فرمانی محمد ظاهر اغبر را به عنوان سرکنسول کشور در مونیخ آلمان، تعیین کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا