آخرین اخبارافغانستان

انتخاب محل سکونت و مسافرت حق هر افغان است

دفتر مطبوعاتی مقام ولایت بلخ با نشر خبرنامه‌ای دلیل حضور صدها باشنده ولایت‌های جنوبی در بلخ را، کسب ‌و کار و بازدید اقارب دانسته است.
به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه‌ای که از طرف دفتر مطبوعاتی مقام ولایت بلخ عنوانی خبرگزاری دید ارسال شده، ذکر شده است:” چنان‌که شما می‌بینید در این روزها تعدادی از برادران و هم‌وطنان ما از ولایات جنوبی کشور عازم ولایت بلخ شده‌اند. حضور برادران از ولایت‌های هلمند، قندهار، زابل و ارزگان، از اثر تبلیغات و شایعه‌پراکنی‌های افراد و اشخاص سودجو که در صفحات اجتماعی، بخصوص فیسبوک صورت گرفته، باعث نگرانی مردم شرافت‌مند ولایت بلخ شده که گویا این افراد خراب‌کار هستند.”
در ادامه خبرنامه آمده است که هرگاه افراد مخرب، تروریست‌ها(طالب و داعش) وارد یک ولایت گردند، آزادانه در ساحات مزدحم شهر یا روضه مبارک گشت‌وگزار نمی‌کنند.
در خبرنامه همچنان تذکر یافته است: برادران ما که امروز از ولایت‌های جنوبی به بلخ آمده‌اند، منظورشان از سفر، کسب‌وکار یا زیارت روضه شاه ولایت‌مآب و بازدید از اقارب می‌باشد، نه دهشت و تخریب. این افراد هیچ نوع ارتباطی با طالب و داعش ندارند، بلکه شهروندان افغانستان بوده و مطابق قانون نافذه کشور، هر شهروند افغانستان می‌تواند به هر ولایت سفر کند و بخاطر بدست آوردن کسب‌وکار و روزی حلال مسکن‌گزین شود.
در پایان ذکر شده است: بنابراین برای هم‌وطنان ما در بلخ هیچ‌نوع مایه نگرانی وجود ندارد. به این منظور بخاطر حفظ و رعایت فرهنگ هم‌پذیری و مهمان‌نوازی ما بلخیان از برادران جنوبی خود به گرمی استقبال نموده و برای‌شان خوش‌آمدید و خیرمقدم می‌گوییم و برای داشتن یک ولایت امن و آرام همکاری بی‌دریغ شهریان شهر مزارشریف و همه بلخیان را با مقام ولایت بلخ، ارگان‌های کشفی و امنیتی و بویژه قومندانی امنیه و ریاست امنیت ملی ولایت بلخ را خواهانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا