آخرین اخبارمطالب معلوماتی

انترنت واقعاً وحشتناک است

از بزرگترین مشکلاتی که برخی از کاربران گوگل شاهد آن هستند، هک شدن سایت‌ها توسط برخی افراد سودجو می‌باشد که طبق آخرین گزارشات انجام شده، گفته شد که روزانه بیش از ۸۵۰۰۰ وب سایت که مجهز به جوملا و وردپرس هستند، هک می شوند!

سرعت پیشرفت انترنت از آنچه که تصور می‌کنید بسیار بیشتر است و توانسته در طول چندین سال کاربران زیادی را مجذوب خود نماید و با این حال پیشرفت صنایع دیگر به کمک انترنت توانستند به این مرحله از پیشرفت برسند که تخمین‌های منتشر شده اخیر گوگل در مورد دنیای وب و انترنت توانستند بسیار شوکه کننده باشند. آیا می‌دانید آمارهایی منتشره از دنیای انترنت چقدر شگفت انگیر هستند، آیا برایتان مهم است که بدانید آمارگردش اطلاعات انترنتی دریکسال چقدر است؟
محققان برای جمع آوری چنین اطلاعاتی تا انتهای انترنت رفته‌اند و از آنجا برگشته‌اند و سپس به بررسی و مقایسه یک لیست بسیار جذاب پرداخته‌اند.
این که تا کنون چند ایمیل ارسال شده؟ چند دامنه ثبت شده؟ محبوب ترین مرورگرهای انترنت کدام بوده‌اند؟ چند نفر کاربر انترنت هستند؟ و……..سوالاتی هستندکه پاسخ‌های جالبی را به دنبال دارند که در ادامه این مقاله از مجموعه دانستنی‌ها مشاهده خواهید کرد.
میزان داده‌های گوگل در سال ۲۰۱۰ میلادی
اما گوگل اخیراً اعلام کرد که در ۲۰۱۰ میلادی حدود ۵ میلیون ترابایت داده در صفحات آن ثبت شده بود که از شگفت انگیز ترین واقعیت‌هایی که گوگل از آن پرده نمایی نمود، این بود که تنها ۰٫۰۰۴% محتوایی که در گوگل منتشر می‌شود، در انترنت نشان داده می شود!
با این حال، طبق آخرین گزارشات انجام شده در ۱۴ اکتوبر سال ۲۰۱۸ میلادی حدوداً ۴٫۴۶ میلیارد صفحه در گوگل تخمین زده شده است که این بسیار زیاد و عظیم می‌باشد.
تعداد وب سایت‌های ثبت شده در ۱۸ اکتوبر ۲۰۱۸
طبق تخمین گوگل در ۱۸ اکتوبر سال ۲۰۱۸ میلادی، گفته شد که حدوداً بیش از ۱٫۹ میلیارد وب سایت در انترنت وجود دارد که در میان این وب سایت‌ها ۷۵٫۸ میلیون آن‌ها مجهز به محیط کاربری وردپرس هستند. همچنین روزانه بیش از ۵ میلیون پُست در گوگل منتشر می‌شود.

اولین ایمیلی که ارسال شد
از مهم ترین برنامه‌هایی که گوگل برای کاربران خودش فراهم ساخته است و هر کاربری می‌تواند به راحتی تمام از آن استفاده نماید، ایمیل یا همان نامه الکترونیکی می‌باشد که اولین ایمیل توسط « Ray tomlinson » در سال ۱۹۷۱ میلادی ارسال شد که از نماد «@ » برای این استفاده نمود که نشان دهد نامه توسط یک کاربر انسان نوشته شده است و نه یک روبات.
آمار روزانه ارسال ایمیل در روز
طبق گزارشات انجام شده روزانه بیش از ۲۵۰ میلیارد ایمیل در روز به کاربران متعددی ارسال می‌شود که تمام این نامه‌ها توسط اشخاص ارسال نمی‌شود و تنها ۲۰% درصد آن‌ها توسط انسان ها انجام می‌شود و مابقی آن یعنی ۲۰۰ میلیارد ایمیل، نامه‌های تبلیغاتی هستند که به صورت خودکار با استفاده از روبات‌های ساخته شده ارسال می‌شود. با این حال لازم به ذکر است که اولین ایمیل تبلیغاتی در سال ۱۹۷۸ میلادی توسط شرکت «Digital Equipment Corporation » ارسال شد.

اولین وب سایت جهان کدام سایت می‌باشد؟
اولین وب سایت جهان به نام « info.cern.ch » می‌باشد که یک سایت HTML می‌باشد و هم اکنون هم پابرجاست و می‌توانید وارد آن شوید.

آمار وحشتناک بارگذاری ویدیو در یوتیوب
تا این که شما به این قسمت از مطلب رسیدید، بیش از ۲۸۰۰ ساعت ویدیو بر روی سرورهای یوتیوب بارگذاری شده است به طور کلی در هر دقیقه بیش از ۴۰۰ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود که این آمار بسیار زیاد و باورنکردنی می‌باشد که هر ماه بیش از یک میلیارد نفر از این وب سایت استفاده می‌کنند.

آمار برنامه‌های ساخته شده برای اندروید و IOS
به طور کلی بیش از ۴٫۹ میلیون برنامه در فروشگاه‌های اندروید و IOS وجود دارد که طبق گزارشات انجام شده کاربران گوگل پلی در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۷۵ میلیارد برنامه و کاربران اپ استور بیش از ۲۵ میلیارد بار دانلود داشته اند.
سایت‌هایی که دارای بالاترین رنک می‌باشد
گوگل از شناخته شده ترین سایت‌هایی که است که در آن دنیایی از محتواها و داده ها وجود دارد که به همین دلیل گوگل دارای بیشترین رنک در میان سایت‌های دیگر است. ۳ سایت بزرگ جهان از لحاظ رتبه عبارتند از:
گوگل
یوتیوب
فیسبوک
میزان آنلاین بودن کاربران انترنت در طول روز
میزان میانیگین کاربران آنلاین در طول روز بیش از ۱۰ ساعت اعلام شده است که این میزان در سال‌های آینده چندین برابر خواهد شد و علت آن هم عرضه میزان زیادی از گجت‌ها می‌باشد که بیشترین میزان از این ۱۰ ساعت در گوگل صرف می‌شود.

آمار هک شدن وب سایت‌ها به صورت روزانه
از بزرگترین مشکلاتی که برخی از کاربران گوگل شاهد آن هستند، هک شدن سایت‌ها توسط برخی افراد سودجو می‌باشد که طبق آخرین گزارشات انجام شده، گفته شد که روزانه بیش از ۸۵۰۰۰ وب سایت که مجهز به جوملا و وردپرس هستند، هک می شوند!

آمار ثبت دامنه در ساعت
هر وب سایتی دارای نام و دامنه خودش می باشد که اولین قدم برای ساخت وب سایت می باشد که طبق آخرین گزارشات انجام شده، هر ساعت ۵۰۰۰ دامنه، هر روز ۱۲۰ هزار و هر سال چیزی بیش تر از ۴۳ میلیون دامنه در گوگل ثبت می شود که در میان این دامنه ها تنها ۲۵% آنها فعالیت زیادی دارند و مابقی آنها هیچ فعالیتی ندارند.
آمار روزانه انتشار تصاویر در اینستاگرام
طبق گزارشات انجام شده روزانه بیش از ۹۵ میلیون عکس در اینستاگرام انتشار داده می شوند که در میان این تصاویر ۷۰% آنها دیده نمی شوند.
تعداد کاربران آنلاین انترنت
ILS یا سازمان کنترول انترنت در اکتوبر ۲۰۱۸ وضعیت کاربران آنلاین را چک کرد که تعداد کاربران آنلاین برابر بود با «۴,۰۴۵,۴۲۱,۸۹۵ » که این نشان دهنده آنلاین بودن ۴ میلیارد انسان از حدوداً ۸ میلیارد انسان روی کره زمین می‌باشد و انتظار می‌رود این میزان در سال ۲۰۲۰ بسیار بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا