آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

ناتو:

انتظار داریم مذاکرات میان‌افغانی خشونت‌ها را پایان دهد/ حضور ما مبتنی بر شرایط است

همزمان با ختم مرحله اول توافق‌نامه دوحه، ناتو می‌گوید حضور نیروهای این سازمان مبتنی بر شرایط است و انتظار دارد گفت‌وگوهای میان‌افغانی منجر به صلح پایدار گردد.

همزمان با ختم مرحله اول توافق‌نامه دوحه، ناتو می‌گوید حضور نیروهای این سازمان مبتنی بر شرایط است و انتظار دارد گفت‌وگوهای میان‌افغانی منجر به صلح پایدار گردد.
به گزارش خبرگزاری دید، سازمان پیمان نظامی ناتو در اعلامیه‌ای به تازگی گفته است که روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان تنها راه آوردن صلح پایدار برای مردم افغانستان و تضمین ثبات و امنیت طولانی‌مدت در این کشور است.
ناتو با بیان این که تمام طرف‌ها به سرعت مسائل باقی‌مانده را جهت آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی حل سازند، گفته است: « سطح فعلی خشونت – به ویژه در اثر حملات طالبان علیه نیروهای دفاعی و امنیت ملی افغانستان، غیرقابل قبول است و باعث بی‌ثباتی و تضعیف اعتماد در روند صلح می‌شود».
در اعلامیه این سازمان آمده است که حضور نظامی ناتو و شرکای آن در چهارچوب ماموریت حمایت قاطع مبتنی بر شرایط و بر اساس توافق‌نامه ایالات متحده و طالبان و اعلامیه مشترک امریکا و افغانستان است.
ناتو افزوده است: «ما از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان می‌خواهیم تعهدات خود را عملی کنند، از جمله آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی و اطمینان از اینکه افغانستان دیگر هرگز پناهگاه امن تروریستان نخواهد شد».
اعلامیه ناتو تأکید می‌کند که حملات وحشیانه اخیر بالای افراد ملکی، زنان و کودکان، اعضای جامعه مدنی، شخصیت‌های مذهبی و کارمندان صحی در سراسر افغانستان بر فوریت این کار پافشاری دارد.
اعلامیه می‌افزاید که ناتو انتظار دارد گفت‌وگوهای میان‌افغانی منجر به توافق صلح جامع و دایمی گردد، خشونت‌ها پایان یابد و حقوق تمام مردم افغانستان حفظ گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا