آخرین اخبارایرانجهانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور ایران:

انتظار می‌رود کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین به تصمیم قاطع برسند

خبرگزاری دید: ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران پیش از سفر به عربستان سعودی جهت اشتراک در نشست فوق‌العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفته که انتظار دارد این سازمان در موضوع فلسطین به تصمیم قاطع دست یابد.

ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران صبح امروز شنبه(٢٠ عقرب) به منظور شرکت در نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، تهران را به مقصد عربستان سعودی ترک کرد.

بر بنیاد گزارش‌ها، رییسی پیش از عزیمت به عربستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته است: این سفر به دعوت رییس محترم سازمان همکاری‌های اسلامی که ریاست دوره‌ای آن را پادشاه عربستان بر عهده دارد انجام می‌شود.

رییس جمهور ایران درباره موضوع نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ریاض که با محوریت مسئله فلسطین و حملات اسراییل به غزه صورت می‌گیرد نیز توضیح داده است: انتظار می‌رود سران کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین که مهم‌ترین مسئله جهان است به یک تصمیم قاطع برسند و این تصمیم کاملاً اجرایی و عملیاتی شود. این میدان، دیگر میدان سخن گفتن و اعلام موضع نیست باید میدان عمل باشد.

از سویی هم، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در صفحه اکس خود نوشته است که ‏امروز بدلیل اهمیت موضوع غزه، اجلاس فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی و عربی به ‌صورت مشترک در ریاض برگزار می‌شود.

عبداللهیان افزوده است: رییس جمهور محترم پیشنهادات مهمی را در اجلاس ارایه خواهند کرد. علی‌رغم حضور تمام قد امریکا در جنگ با مقاومت آزادیبخش فلسطین در غزه، نتانیاهو دومین شکست بزرگ خود را رقم زد.

گفتنی است که رهبران و سران ٥٧ کشور اسلامی عضو سازمان همکاری اسلامی در ٨امین اجلاس فوق‌العاده‌اش که امروز در ریاض برگزار می‌شود، درباره حملات اسراییل بر مردم فلسطین مذاکره کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا