آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

انتقاد ترامپ از تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان

دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین امریکا از تصمیم جو بایدن رییس جمهور فعلی این کشور در پیوند به خروج نظامیان شان از افغانستان به شدت انتقاد کرده است.


به نقل از واشنگتن اگزمینر، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین ایالات متحده با انتقاد از تصمیم دولت بایدن برای خروج نیروهای امریکایی تا ۱۱ سپتمبر سال جاری، گفته است باید زودتر از این خارج شویم.
ترامپ گفته است: ای کاش جو بایدن از ۱۱ سپتمبر به عنوان تاریخ خروج نیروهای ما از افغانستان استفاده نمی‌کرد، به دو دلیل. اول، ما می‌توانیم و باید زودتر خارج شویم. نزده سال کافی است، در واقع خیلی زیاد و خیلی طولانی است. من با بیرون کشیدن بسیاری از تجهیزات میلیارد دالری و مهم‌تر از همه با کاهش حضور نظامی به کم‌تر از ۲ هزار سرباز از سطح ۱۶ هزار که در آن‌جا بود، امکان خروج زودهنگام را فراهم کردم.
وی افزوده است: دوم، یازدهم سپتمبر یک رویداد و دوره بسیار غم‌انگیز برای کشور ما است و باید یک روز تأمل و یادبود برای بزرگداشت آن بزرگانی باشد که از دست داده‌ایم.
ترامپ در ادامه گفته است که بیرون شدن از افغانستان یک اقدام عالی و مثبت است.
رییس جمهور پیشین امریکا در حالی این سخنان را مطرح کرده است که بایدن هفته گذشته اعلان کرد که تمام نیروهای امریکایی را تا ۱۱ سپتمبر از افغانستان خارج می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا