آخرین اخباراسلایدشوسیاست

انتقاد تند والی بلخ از برخورد نیروی امنیتی با تظاهرات‌کنندگان


عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان، از برخورد خشونت‌آمیز نهادهای امنیتی با تظاهرات‌کنندگان انتقاد کرد.
والی بلخ، با نشر بیانیه‌ای در رابطه به اعتراضات دیروز در کابل، گفته است: حرکت مدنی و مسالمت‌آمیز مردم، با برخورد خشونت‌آمیز و غیر دموکراتیک نهادهای امنیتی مواجه شد!
عطا محمد نور، ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان رویداد دیروز، افزوده است: متوسل‌شدن به حرکت‌های سرکوب‌گرایانه را با توجه به تعهد جامعه جهانی و ‌حکومت افغانستان مبنی بر پاسداری و حمایت از دموکراسی و آزادی‌های بیان و‌ حرکت‌های مدنی، منافی دموکراسی و نظام مردم‌سالار پنداشته، حرکت امروز علیه مردم را خلاف اصول و قوانین می‌پندارم.
رییس اجرایی حزب جمعیت در ادامه گفته است: حکومت افغانستان توجه داشته باشد که حرکت‌های دادخواهانه به هیچ‌ صورت به هدف براندازی نظام، برپا نمی‌شود، بلکه تقویت نظام و برون‌رفت از مصایب را دنبال می‌کند.
آقای نور همچنان افزوده است: حکومت افغانستان باییست به زودی آنعده جوانانی را که امروز از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند، رها نماید و موجبات خشم بیش‌تر مردم را فراهم نکند.
وی در ادامه تاکید کرده است: حکومت افغانستان باید برای شناسایی، بازداشت و به دادگاه‌کشانیدن عوامل خشونت‌بار امروز اقدام فوری نماید و ‌در صورت عدم رسیدگی به خواست‌های برحق مردم، در مشوره با آنان، عمل خواهیم کرد.
گفتنی است که در نتیجه اعتراضات روز گذشه در پایتخت کشور که به هدف دادخواهی از خون قربانیان حادثه «چهارراهی زنبق»، صورت گرفت، ۷ تظاهرات‌کننده کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا