آخرین اخبارجهانسیاست

انتقاد جمهوری‌خواهان از چگونگی خروج دولت بایدن از افغانستان

خبرگزاری دید: جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان امریکا در سالگرد خروج پرهرج و مرج امریکا از افغانستان از چگونگی خروج دولت بایدن انتقاد کردند.

انتقاد جمهوری‌خواهان از چگونگی خروج دولت بایدن از افغانستان

به نقل از سی‌ان‌ان، بر اساس گزارشی که به زودی از سوی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان امریکا منتشر خواهد شد، در زمان خروج ایالات متحده از افغانستان، تنها ۳۶ مقام وزارت امور خارجه در میدان‌هوایی کابل برای رسیدگی به درخواست‌های افغان‌ها جهت تخلیه حضور داشتند در حالی که این وزارت ادعا کرده بود منابع را در زمان تخلیه افزایش داده است.
این رقم به این معنا است که تقریباً به ازای هر ۳ هزار و ۴۴۴ نفر تخلیه شده یک افسر کنسولی وجود داشته است.
گزارش جمهوری‌خواهان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا که حدود یک سال پس از سقوط کابل منتشر خواهد شد، جزئیات بیشتری را در مورد ناتوانی دولت بایدن در برنامه‌ریزی کافی و اجرای خروج ایالات متحده از افغانستان نشان می‌دهد.
این گزارش همچنین می‌گوید که دولت بایدن به درستی ماهیت وقایع روی زمین را به تصویر نکشیده و نتوانسته طرحی را برای جلوگیری از استخدام کماندوهای افغان توسط دشمنان امریکا اجرا کند.
مایکل مک‌کال نماینده ارشد جمهوری‌خواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است: بسیاری از برنامه‌های تخلیه دولت بایدن در بهار ۲۰۲۱ انجام شد – برخی حتی قبل از اینکه رییس جمهور خروج را اعلام کند. و با وجود دستاوردهای طا-لبان در میدان جنگ، با وجود وخامت اوضاع امنیتی و با وجود ارزیابی‌های اطلاعاتی تجدید نظر شده، هرگز به روز نشدند.
گفتنی است که یک سال قبل در چنین روزی کابل ناگهان به دست طا-لبان افتاد و هزاران نفر ناامیدانه برای تخلیه از کشور به میدان‌هوایی هجوم برده بودند، اما موفق به خروج از کشور نشدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا