آخرین اخبارافغانستان

انتقاد شدید بلخی از نتیجه تحقیقات مرکز تحقیق و ارزیابی افغانستان


نشست مطبوعاتی پیرامون دو سال حکومت‌داری افغانستان و مسیر آینده، از سوی واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شد.
نتیجه تحقیقات این مرکز در مورد سه نهاد و وزارت‌خانه در این نشست تشریح داده شد، و هر یک از نمایندگان این وزارتخانه ها به دفاع از عملکرد خود پرداختند.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر اورځلا نعمت، رییس واحد تحقیق و ارزیابی افغانستان(AREU)، در این نشست اعلام کرد که این مرکز با همکاری شرکای آلمانی و افغان راه‌اندازی شده است تا بستری را برای گفتگو در جهت حکومت‌داری خوب در افغانستان فراهم کند.
خانم نعمت از عملکرد کلی این نهادها، شفافیت انجام وظیفه و حکومت‌داری خوب انتقاد کرد و افزود که نتیجه تحقیقات آنها نشان می‌دهد که تمام نهادهای مرتبط به حکومت افغانستان در این سه مورد عملکرد بسیار ضعیفی دارند.
الریچ ارنست، سرپرست سفارت آلمان در این نشست گفت: حکومت آلمان در تمام عرصه‌های “حکومت‌داری خوب” از دولت افغانستان حمایت خواهد کرد.
وی همچنین افزود: نتیجه این تحقیقات آزمونی است برای حکومت افغانستان تا در راستای اجرای قانون گام‌های مؤثری را بردارد.
سیدحسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان، در این نشست از نتایج تحقیقات این مرکز بشدت انتقاد و اعلام کرد که این مرکز بر پایه‌ معلومات واهی و دروغین درصدد مخدوش کردن عملکرد این وزارت‌خانه هستند.
وی در ادامه افزود: تحقیقات این مرکز علاوه بر جانب‎داری سیاسی، کاملاً دروغ و بی‌ربط می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا