آخرین اخبارجهانسیاست

انتقاد شدید جمهوری چک نسبت به خروج ناتو از افغانستان

میلوش زمان رییس جمهور چک در نشست رهبران ناتو در بروکسل نسبت به خروج نظامیان این سازمان از افغانستان به شدت انتقاد کرده و گفته که طالبان این کشور را به مرکز تروریزم تبدیل خواهند کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، میلوش زمان رییس جمهور جمهوری چک در نشست رهبران سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) نسبت به خروج نیروهای ناتو از افغانستان به شدت انتقاد کرده و گفته، طالبان این کشور را به مرکز جدید تروریزم تبدیل می‌کنند.
رییس جمهور چک هشدار داده است که اگر طالبان کنترول افغانستان را به دست گیرند، کشورهای آسیای میانه به مرکز جدید تروریزم تبدیل خواهند شد.
سخنگوی رییس جمهور چک نیز در توییتی گفته است: در این نشست (ناتو)، میلوش زمان رییس جمهور چک نسبت به خروج ناتو از افغانستان انتقاد کرد. وی یادآور شد که سربازان چک در مبارزه با تروریزم جان خود را در افغانستان از دست داده‌اند. وی هشدار داد که طالبان ممکن افغانستان را به مرکز جدید تروریزم تبدیل کنند.
وزیر امور خارجه چک نیز با تأیید موضع رییس جمهور این کشور، گفته است که میلوش زمان خروج از افغانستان را «اشتباه» می‌داند.
با این حال، ایالات متحده امریکا به عنوان بزرگترین عضو ناتو و رهبر ایتلاف حمله به افغانستان، تصمیم گرفته که نیروهایش را تا ماه سپتمبر سال روان میلادی از افغانستان خارج کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا