آخرین اخبارجهانسیاست

انتقاد عضو کانگرس امریکا از اظهارات حقوق بشری بایدن در عربستان

خبرگزاری دید: به دنبال اظهارات جو بایدن رییس جمهور امریکا که در سفرش به عربستان سعودی گفت «نمی‌تواند در مورد موضوعات حقوق بشری سکوت کند»، استفانی بایس عضو کانگرس امریکا از سخنان وی در رابطه به حقوق بشر به شدت انتقاد کرد.

انتقاد عضو کانگرس امریکا از اظهارات حقوق بشری بایدن در عربستان

استفانی بایس نماینده ایالت اوکلاهمای کانگرس امریکا به تازگی در توییتی از اظهارات بایدن در رابطه به موضوعات حقوق بشری به شدت انتقاد کرد.
جو بایدن رییس جمهور امریکا در سفرش به عربستان سعودی گفت که نمی‌تواند در رابطه به مسایل حقوق بشری سکوت کند و این ‌که موضوع قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی را با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور مطرح کرده است.
در واکنش به این اظهارات بایدن، استفانی بایس گفت: امروز بایدن گفت که نمی‌تواند در مورد موضوعات حقوق بشر سکوت کند. این همان مردی است که به حزب کمونیست چین سرخم کرد و از تعرفه‌های پنل‌های خورشیدی ساخته‌شده با نیروی کار اویغور چشم‌پوشی کرد. او همچنین سوابق حقوق بشری طا-لبان را نادیده می‌گیرد که پس از خروج نافرجام بایدن از افغانستان، قدرت را دوباره به دست آوردند.
گفتنی است که سفر بایدن به عربستان سعودی و شیوه دست دادن وی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، باعث انتقاد مدافعان حقوق بشر شده و شماری از رسانه‌ها این کار بایدن را بدتر از فاجعه افغانستان توصیف کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا