آخرین اخبارافغانستان

انتقاد «مجمع ملی مردم افغانستان» از بی‌توجهی نهادهای امنیتی


مجمع ملی مردم افغانستان با نشر بیانیه‌ای از بی‌توجهی مسئولان و سران نهادهای امنیتی انتقاد کرده و تاکید می‌کند که حکومت مکلفیت دارد تا امنیت تمامی شهروندان را تامین کند.
مجمع ملی مردم افغانستان با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به رویداد خونین روز گذشته در مسجد امام زمان در شمال کابل گفته است که ضمن محکوم کردن این رویداد به خانواده‌های شهدا تسلیت گفته و از حکومت خواسته است که جلو این گونه حملات را بگیرد.
در اعلامیه مجمع ملی مردم افغانستان گفته شده:« متاسفانه تاکنون مردم رنج‌کشیده ما از عملکرد سران حکومت، بخصوص مسئولان رده‌بالای امنیتی، رضایت کامل نداشته و اگر عدم رضایت مردم از مسئولان، دوام یابد، بی‌تردید، دامنه فاصله ایجاد شده میان مردم و حکومت، بیش از پیش، رو به گسترش نهاده و منجر به سلب اعتماد مردم خواهد گردید.»
در بخشی دیگر از این اعلامیه از مجامع ملی و جهانی به ویژه از سران کشورهای اسلامی خواسته شده که برای نابودی کامل تروریزم در افغانستان اقدام جدی کنند و از ادامه چنین جنایات هولناک علیه یک مذهب خاص از مذاهب اسلامی جلوگیری کنند.
مجمع ملی مردم افغانستان گفته است که دست‌هایی در پشت این وقایع وجود دارد که نمی‌خواهند اخوت و برادری پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان دوامدار و نهادینه گردد؛ زیرا وحدت، همدلی و هم‌زیستی پیروان مذاهب تشیع و تسنن، در طول تاریخ متأخر افغانستان، در میان کشورهای همسایه و جهان اسلام، الگو و نمونه خوبی به حساب می‌آمد.
همچنان در این اعلامیه گفته شده که هرگونه بی‌توجهی حکومت در راستای تامین امنیت شهروندان باعث فاصله گرفتن بیش‌تر مردم از حکومت شده و در آن‌صورت حکومت فاقد مشروعیت مردمی می‎شود.
گفتنی است که در حمله روز گذشته بر مسجد امام زمان در منطقه خیرخانه در شمال کابل دست‌کم بیش از ۴۰ تن کشته و ۹۰ نفر زخم برداشتند و مسئولیت آن رویداد را گروه داعش به دوش گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا