آخرین اخباراجتماعافغانستان

انتقاد مردم بامیان از عملکرد ضعیف نمایندگان‌ شان در پارلمان

در کنفرانس مطبوعاتی که از طرف«فیفا» برگزار شده بود، مردم بامیان از عملکرد ضعیف وکلای شان در پارلمان طی ۱۲ سال اخیر انتقاد کرده و می‌گویند، وکلای این ولایت طی این سال‌ها هیچ کاری اساسی و بنیادی را انجام نداده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، مردم بامیان، وکلای این ولایت را به بی‌پروایی و بی‌تفاوتی در برابر مشکلات مردم این ولایت متهم کرده، می‌گویند: نمایندگان ما طی ۱۲ سال از و کالت شان در شورای ملی هیچ کاری بنیادی را در این ولایت انجام نداده‌اند.
ابراهیم تولا، فعال مدنی در بامیان می‌گوید، وکلای بامیان در شورای ملی نه تنها با مردم این ولایت هماهنگ نبوده، بلکه با اداره محلی و بین خودشان نیز هیچ‌گونه هماهنگی لازم را نداشته‌اند.
سید علی، یکی دیگر از فعالان مدنی در بامیان می‌گوید، وکلای بامیان در دوران وکالت شان در شورای ملی به هیچ‌یک از مشکلات مردم بامیان اشاره نکرده و نقش‌شان را در حد یک سمبول حفظ کرده‌اند.
در همین حال، بسیاری از شهروندان این ولایت خواهان رسیدگی به عمده‌ترین مشکلات شان از سوی نمایندگان مردم شدند.
اما عبدالرحمان شهیدانی، نماینده مردم بامیان در شورای ملی می‌گوید، همواره در راستای حل مشکلات مردم بامیان با مقامات ارگ و وزرای بخش مربوطه صحبت کرده، اما به دلیل تبعیض سیستماتیک که به مردم مناطق مرکزی اِعمال می‌شود تاکنون پاسخ مثبتی را از این مقامات دریافت نکرده است.
وی ناامنی‌های اخیر در ولایت بامیان را در رقابت‌های منفی میان رییس‌جمهور و رییس‌ اجرائیه مرتبط می‌داند و می‌گوید: دلیل این‌که راه‌های مواصلاتی بامیان به سایر ولایات و مرکز ناامن است، رقابت‌های منفی رییس‌جمهور و رییس اجرایی بوده که دشمنان افغانستان از این نقطه ضعیف آنها استفاده کرده و در مناطق مرزی این ولایت و سایر ولایات جابجا شده‌اند.
شهیدانی به مردم بامیان وعده داد تا پیرامون مشکلات مردم بامیان و سایر نماینده‌های این ولایت هماهنگ شده و در راستای حل مشکلات‌شان تلاش خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا