آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستشورای ملیصلح

رییس جمهور غنی:

انتقال قدرت از طریق انتخابات یک اصل غیر قابل معامله است/ تامین صلح پایدار به مدیریت، تعهد و فداکاری نیاز دارد

رییس جمهور غنی در مراسم افتتاح سال سوم کاری دوره هفدهم شورای ملی کشور گفت که انتقال قدرت از طریق انتخابات یک اصل غیرقابل معامله است. او همچنین حملات هدفمند اخیر بالای خبرنگاران، فعالان مدنی و حقوق بشری را حمله بر حال و آینده افغانستان خواند.


به گزارش خبرگزاری دید، سال سوم کاری دوره هفدهم شورای ملی کشور امروز شنبه(۱۶ دلو) با حضور رییس جمهور محمد اشرف غنی، معاونان ریاست جمهوری، رییس و اعضای مجلس، نمایندگان، رییس شورای عالی مصالحه ملی، مشاور امنیت ملی، اعضای کابینه و برخی از سیاسیون، رسماً افتتاح شد.
رییس جمهور غنی در این مراسم انتقال قدرت از طریق انتخابات را اصل غیرقابل معامله خوانده و گفت: انتقال قدرت از طریق انتخابات برای ما یک اصل غیر قابل معامله است، ما آماده استیم که در مورد زمان برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و سرتاسری تحت مدیریت جامعه جهانی بحث کنیم.
او افزود: رسیدن به صلح پایدار ممکن است، اما رسیدن به صلحی که خشونت را پایان دهد و ثبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را به ارمغان آورد، نیازمند مدیریت، تعهد و فداکاری است.
رییس جمهور رسیدن به صلح پایدار را هدف مقدس خوانده و گفت: رسیدن به صلح پایدار برای ما نه تنها یک خواست، بلکه یک هدف مقدس است؛ صلح هدف ما و دولت‌داری موثر مسئولیت ما است.
از سویی هم، او تضمین منطقه‌ای و جهانی صلح را ضروری خوانده و تصریح کرد: اجماعی که در سطح ملی، بین‌المللی، منطقه‌ای و جهان اسلام برای صلح پایدار که محصول آن یک افغانستان مستقل، واحد و مردم سالار باشد، به وجود آمده است بی نظیر است، تضمین منطقه و جهان برای صلح پایدار در افغانستان یک امر حتمی و ضروری است.
رییس جمهور محمد اشرف غنی بر حفظ نظام، قانون اساسی و انتخابات تاکید کرده و گفت که در حکومت پسا-صلح قانون اساسی و نهادهای ملی ما به جای خودشان خواهند بود.
همچنین رییس جمهور غنی حملات هدفمند اخیر را حمله بر حال و آینده افغانستان خواند. او در این مورد گفت: حمله بر علمای کرام، خبرنگاران، فعالان حقوق بشری و جامعه مدنی، زنان فعال در جامعه، کارمندان ملکی دولت و جوانان نخبه، حمله بر حال و آینده این ملت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا