آخرین اخبارافغانستانخبر های مهم

انتقال مواد حساس انتخاباتی امروز به سه ولایت آغاز می‌شود

مسئولان در کمیسیون انتخابات خبرداده‌اند که روند انتقال مواد حساس انتخاباتی امروز (جمعه، ۸ سنبله) به سه ولایت در حوزه غرب کشور آغاز می‌شود.

مسئولان در کمیسیون انتخابات خبرداده‌اند که روند انتقال مواد حساس انتخاباتی امروز (جمعه، ۸ سنبله) به سه ولایت در حوزه غرب کشور آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، میرزا محمد حق‌پرست سخنگوی کمیسیون انتخابات به رسانه‌ها گفته که بسته‌بندی مواد حساس انتخاباتی تکمیل شده و نخستین محموله این مواد انتخاباتی فردا به ولایت‌های هرات، فراه و بادغیس انتقال می‌یابد. قرار است این مواد حساس انتخاباتی از طریق هوا به این ولایت‌ها انتقال یابد.
در آغاز هفته آینده و به روز شنبه، مواد حساس انتخاباتی به ولایت‌های ارزگان، زابل و هلمند انتقال داده می‌شود.
این مواد انتخاباتی شامل برگه‌های رای‌‎دهی، دستگاه‌های بایومتریک، جدول نتایج آرا، لیست رای‌دهنده‌گان و اوراق شکایات است که قرار است در جریان روزهای آینده از طریق زمین و هوا به مرکز ولایت‌های کشور انتقال یابد.
میرزا محمد حق‌پرست سخنگوی کمیسیون انتخابات، هم‌چنان گفت که روز پنج‌شنبه، برنامه انتقال مواد انتخاباتی از سوی وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی با رهبری کمیسیون انتخابات در میان گذاشته شد و نهادهای یاد شده اطمینان دادند که روند انتقال مواد حساس انتخاباتی را برابر با برنامه اجرا می‌کنند.
به گفته وی، در این نشست مقام‌های ماموریت حمایت قاطع نیز حضور داشتند و آن‌ها هم از آماده‌گی‌شان به خاطر کمک در انتقال مواد حساس انتخاباتی خبر دادند.
مطابق به تقویم، مواد حساس انتخاباتی پس از انتقال از کمیسیون انتخابات به مرکز ولایت‌ها باید تا ۲۲ ماه روان به مراکز رای‌دهی انتقال داده شوند. ۲۹ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و قرار است این انتخابات به تاریخ ششم میزان در سراسر کشور برگزار شود.
محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله روز چهارشنبه ششم سنبله، در نشستی در پیوند به امنیت انتخابات ریاست جمهوری، گفت که چهار هزار و ۹۴۲ مرکز رای‌دهی از مجموع پنج هزار و ۳۷۳ مرکز در سراسر کشور در روز انتخابات در ششم میزان باز خواهند بود. او تاکید کرد که نیروهای امنیتی تلاش کرده‌اند که ساحه تهدیدات را از حالت «بلند» به «نورمال» بدل کنند، اما ۶۷۴ مرکز رای‌دهی هم‌چنان زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا