آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

انتقال هواپیماهای کام ایر به ایران از سوی این شرکت تکذیب شد

شرکت هوایی خصوصی کام‌ایر خبرهای نشر شده در مورد انتقال ۳ فروند هواپیمای این شرکت را به ایران بی‌اساس خوانده و گفته است که این اخبار ناتکمیل‌ است.


به گزارش خبرگزاری دید، کام‌ایر در اعلامیه‌ای گفته است که روز پنج‌شنبه هفته گذشته، بر اساس هشدارهای امنیتی و تهدیدات بلند حملات تروریستی در میدان هوایی کابل وضعیت این میدان اضطراری و نظامی اعلام گردید که به تعقیب آن به ۳ فروند هواپیمای شرکت هوایی کام ایر که قصد نشست به میدان هوایی بین‌المللی کابل را داشت اجازه نشست داده نشد.
این شرکت هوایی خصوصی افزوده است که بر اساس درخواست هیئت رهبری شرکت کام‌ایر از مقام‌های ایرانی، این کشور اجازه نشست موقت هواپیمای کام‌ایر را تا تأمین امنیت میدان هوایی کابل، صادر کردند.
کام ایر در ادامه گفته است که با توجه به تهدیدات جدی امنیتی فعلی در میدان هوایی کابل، این شرکت از توقف دادن هواپیمای فعال خود در کابل موقتاً اجتناب ورزیده و بعد از تنظیم شدن خدمات هوانوردی ملکی در افغانستان مانند گذشته پروازهای خویش را در سکتور داخلی و خارجی آغاز می‌کند.
این شرکت همچنین گفته است: « کام ایر منحیث یک شرکت ملی متعلق به مردم افغانستان بوده و هیچگاه قصد توقف خدمات ترانسپورت هوایی را به مردم افغانستان ندارد و تمام دفاتر این شرکت در کابل و ولایات فعال می‌باشند».
این در حالی‌است که پیش از این مقام‌های ایرانی اعلام کردند که شرکت هواپیمایی کام ‌ایر افغانستان، تعدادی از هواپیماهای خود را به ایران انتقال داده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا