آخرین اخباراسلایدشوایرانپاکستانجهانخبر های مهمسیاست

جنرال قاسم سلیمانی:

انتقام خود را از مزدوران سعودی می‌گیریم/ پاکستان نباید منبع آزار همسایه‌ها باشد

جنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران که در همایشی در شمال این کشور سخن می‌گفت، با اشاره به حمله بر کاروان مرزبانان سپاه در زاهدان گفت که جمهوری اسلامی انتقام خود را از گروه‌های مزدور خواهد گرفت. او هرچند گفت که پاکستان را تهدید نمی‌کند، ولی از جدیت افزود که نباید ایران به آزمایش گرفته شود.
به نقل از یورونیوز، ایران عربستان سعودی را به دست داشتن در حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان متهم کرد.
جنرال سلیمانی با اشاره به این که در داخل پاکستان «نفوذ پول سعودی» صورت گرفته و هدف آن «از هم پاشاندن پاکستان» است و مردم پاکستان باید آگاه باشند، تاکید کرد:«دولت و ارتش پاکستان نباید اجازه دهند که با چند میلیارد دلار دولت آدم‌کش سعودی که با شدت خباثت یک انسان را سوزانده، با پول خود بخواهد پاکستان را با همسایگان خود درگیر کند. پاکستان کشور دوست ماست و کسی نباید ایران را امتحان کند.»
فرمانده سپاه قدس خطاب به مردم پاکستان تصریح کرد:«ما تهدید نمی‌کنیم و از دوستی با شما صحبت می‌کنیم و می‌گوییم نباید سرزمین پاک پاکستان محل آزار و اذیت کشورهای منطقه نظیر ایران، هند و افغانستان شود و هر جریانی این نقشه را کشیده هدفش انشقاق پاکستان است.»
سلیمانی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی «انتقام» خود را از مزدورانی که دست به این حادثه خونین در زاهدان زده خواهد گرفت، گفت: «حتماً این گروه خبیث را در هر نقطه‌ای از کره خاکی بیابیم حمله خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم خون مردمان این ملت به سادگی توسط این گروه خبیث تروریستی ریخته شود. هشدار می‌دهم ایران را آزمایش نکنید و هر کسی ایران را آزموده پاسخ محکم آن را گرفته است.»
حمله انتحاری با موتر به بس حامل مرزبانان سپاه در جاده خاش به زاهدان در غروب روز ۲۴ دلو ۱۳۹۷ به کشته شدن دست کم ۲۷ تن انجامید. گروه جیش‌العدل مسئولیت این انفجار را پذیرفت. ایران عامل این حمله را فردی به نام «حافظ محمد علی» از پاکستان خوانده و تاکنون از پاکستان به دلیل میزبانی از گروه‌های تروریستی شدیداً انتقاد کرده است. اما این نخستین بار است که ایران با صراحت از نقش عربستان سعودی در انفجار زاهدان سخن می‌گوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا