آخرین اخبارافغانستان

انجنیر اختطاف‌شده شهرداری مزارشریف آزاد شد


فرمانده پولیس بلخ می‌گوید که یک‌ تن از انجنیران شهرداری مزارشریف بعد از ۱۰ روز اسارت، از قید اختطاف‌گران رها شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سید کمال سادات، فرمانده پولیس ولایت بلخ در یک نشست خبری گفت: انجینیر محمد جاوید، یکی از انجنیران شهرداری مزارشریف، به تاریخ نهم سرطان، از منزلش در مزارشریف توسط چهار فرد مسلح ربوده شده بود.
آقای سادات گفت: در پیوند به این رویداد دو مظنون به شمول یک زن و یک مرد دستگیر شده‌اند و تلاش برای دستگیری سایر مجرمان جریان دارد.
فرمانده پولیس بلخ افزود: اختطاف‌چیان بعد از سرقت پول نقد و زیورات منزل انجینیر جاوید، وی را به ولسوالی آقچه در ولایت جوزجان و سپس ولایت سرپل انتقال داده بودند که با همکاری منسوبین امنیتی ولایت سرپل فرد اختطاف‌شده از قید ربایندگان رهایی یافت.
انجنیر جاوید، در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن سپاس‌گزاری از مسئولان امنیتی گفت: ربایندگان در بدل رهایی من ۴۰۰هزار دالر امریکایی مطالبه کرده بودند.
وی افزود: اما احتمال زیاد داشت که پس از دریافت پول مرا نیز به قتل برسانند.
از سوی دیگر، مسئولان امنیتی، فعالیت باندهای مسلح و گروپ‌های غیرمسئول را عامل وقوع این نوع حوادث می‌دانند. آنان تاکید می‌کنند که در آینده نزدیک مبارزه جدی برای قطع فعالیت این افراد را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است که تلاش‌ نیروهای امنیت ملی و فرماندهی پولیس ولایات بلخ، جوزجان و سرپل و پیگیری شخص عطا محمد نور، والی بلخ منجر به رهایی این انجنیر شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا