آخرین اخبارامنیت و حوادثجهان

انحراف قطار از خط در ایران ۱۳ کشته برجای گذاشت

خبرگزاری دید: منابع ایرانی گزارش دادند که خروج یک قطار مسافربری از خط در شرق این کشور دست کم ۱۳ کشته برجای گذاشته و ۵۰ تن دیگر را مصدوم کرده است.

انحراف قطار از خط در ایران ۱۳ کشته برجای گذاشت

به نقل از رسانه‌های ایرانی، انحراف قطار از خط آهن در شهرستان/ ولسوالی طبس استان/ولایت خراسان جنوبی در شرق این کشور منجر به کشته شدن ۱۳ تن و زخم برداشتن ۵۰ تن دیگر شد.
گفته شده که این حادثه حوالی ۵ بامداد امروز چهارشنبه(۱۸ جوزا) رخ داده است. این قطار از خراسان جنوبی به سوی یزد در حرکت بوده است.
خبرگزاری ایسنا گفته است که در این حادثه ۱۰ نفر جان باخته و ۵۰ تن دیگر مصدوم شده است که ۱۶ تن از مصدومان دارای آسیب‌دیدگی شدید هستند.


اما اورژانس خراسان جنوبی ضمن اعلام مرگ ۱۳ نفر از سرنشینان این قطار گفته که پنج نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند.
مهدی ولیپور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفته است که نیروهای امدادرسان به محل اعزام شده‌اند. به گفته وی پنج واگون از این قطار مسافربری از خط آهن خارج شده است.
در بررسی‌های ابتدایی گفته شده که قطار مسافربری با «دستگاه زیرکوبی که در ریل وجود داشته برخورد کرده است» اما علت دقیق حادثه با بررسی‌های بیشتر مشخص خواهد شد.
به گفته فرماندار طبس احتمال افزایش شمار کشته‌شدگان این حادثه وجود دارد. رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران شمار سرنشینان این قطار را ۴۳۰ مسافر و خدمه عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا