آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

انحصار، توطیه و حاتم‌بخشی؛ لایحه وظایف روزانه حکومت

به ادامه افشاگری‌های خبرگزاری دید از فساد، انحصارگری و حاتم‌بخشی‌های دستگاه مرکزی قدرت در کشور، این بار نیز سندی به این رسانه رسیده است که نشان‌دهنده معامله‌گری و حاتم‌بخشی دارایی‌های ملی ملت است.
مکتوبی که به خبرگزاری دید رسیده، حاکی از آن است که شورای امنیت برای محافظت از حلقه گلبدین حکمتیار و نزدیکانش خواستار ۲۵ عراده واسطه نظامی فورد (رنجر) شده و رییس جمهور غنی هم با دست و دل بازی تمام امر تسلیم‌دهی آن را عنایت فرموده است.
اکنون اگر این عمل شورای امنیت و ریاست جمهوری، در حالی که سربازان نیروهای امنیتی از نبود اعاشه و تجهیزات کافی شکایت دارند و به خاطر نبود آن تجهیزات هر روز قربانی می‌دهند، فساد، انحصارطلبی، معامله‌گری و توطیه‌چینی نیست، پس چه می‌تواند باشد.
این ۲۵ عراده واسطه نظامی رنجر علاوه بر سلاح‌های سبک و سنگینی همانند: ۸۰ میل کلاشنیکوف، ۹۰ میل تفنگچه کمری، ۵۰ دستگاه راکت‌انداز، ۵ میل پیکا و هزاران گلوله‌ای است که از سوی حکومت در اختیار گلبدین حکمتیار قرار گرفته است.
گلبدین حکمتیار پس از سال‌ها جنگ و مخالفت مسلحانه علیه نظام کنونی، تسلیم روند صلح شد و منطقی بود که سلاح‌های خود را تسلیم می‌کرد، ولی به رغم آن که هیچ سلاحی از سوی حکمتیار روانه دیپوی‌های « دایاگ»، «DDR» و ملکی‌سازی نشد؛ صدها میل دیگر نیز از « خوان گسترده کرم » ارگ و شورای امنیت دریافت کرد.
حکومتی که رهبر آن لقب « متفکر » دوم جهان را یدک می‌کشد ولی عمل آن مصداق واقعی « آپارتاید سیاسی» است.
اکنون اگر صدایی بلند شد و در برابر این همه جفا و فساد و انحصارگری و توطیه‌چینی اعتراض کرد، برچسپ « اخلال‌گر» به آن زده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا