آخرین اخبارجهانسیاست

اندونیزیا از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند

داکتر عبدالله عبدالله رییس‌ اجرایی حکومت وحدت ملی که به اندونیزیا سفر کرده است، امروز با «جوکو ویدودو» رییس‌ جمهور آن کشور دیدار کرد.


داکتر عبدالله عبدالله رییس‌ اجرایی حکومت وحدت ملی که به اندونیزیا سفر کرده است، امروز با «جوکو ویدودو» رییس‌ جمهور آن کشور دیدار کرد.
رییس‌ جمهور اندونیزیا از پیام تسلیت و هم‌دردی‌ آقای عبدالله به‌خاطر زلزله و سونامی در این کشور تشکر کرد و تاکید نمود که تلاش برای کمک و رسیدگی به آسیب دیدگان جریان دارد.
داکتر عبدالله عبدالله در این دیدار بر گسترش روابط اقتصادی-تجارتی میان دو کشور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اندونیزیایی در افغانستان تاکید کرد.
آقای عبدالله در ادامه صحبت‌های خود افزود که از اتاق‌های تجارت اندونیزیا دعوت کرده است تا از افغانستان دیدن نماید و زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معادن، احجار کریمه، انرژی، زیرساخت‌ها و خدمات را از نزدیک ارزیابی نمایند.
رییس‌اجرایی حکومت در بخش دیگر از صحبت‌های خود از علاقمندی و کمک رییس‌ جمهور اندونیزیا به روند صلح و میزبانی از نشست مشترک علمای افغانستان، پاکستان و اندونیزیا به این مناسبت تشکر و قدردانی کرد.
آقای عبدالله با اشاره به جایگاه قابل احترام اندونیزیا در میان کشورهای اسلامی و کسب عضویت شورای امنیت سازمان‌ ملل در آینده، تاکید کرد که اندونیزیا می‌تواند در روند صلح و دست یافتن به استقرار منطقه‌ای نقش فعال‌تری ایفا نماید.
رییس‌ جمهور اندونیزیا با استقبال از صحبت‌های آقای عبدالله گفت که اندونیزیا از روند صلح و آشتی در افغانستان حمایت می‌کند و در این راه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.
آقای ویدودو همچنان علاوه کرد که خواهان تأمین صلح و استقرار در افغانستان و منطقه است و نشست سه جانبه علما را در اندونیزیا گامی در راه دست یافتن به مصالحه دانست.
رییس جمهور ویدودو اعتماد سازی برای دست یافتن به صلح را اساسی خواند و تاکید کرد که نشست سه جانبه علما نخستین گام در این راه بود.
رییس جمهور اندونیزیا از طالبان و سایر گروه‌های درگیر خواست تا از جنگ مسلحانه دست بکشند و برای حل مسایل از مذاکره و روش‌های مسالمت‌آمیز استفاده نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا