آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانخبر های مهمزنانکودکان

انسان‌شناس اسرائیلی: تخریب مناطق مسکونی توسط تل‌آویو، سیاست پاکسازی قومی است

خبرگزاری دید: جف هالپر انسان شناس اسرائیلی؛ درباره حمله ی اسرائیل به فلسطین و تخریب مناطق مسکونی فلسطینیان می گوید: “هدف این بود که یک کشور عربی را به یک کشور یهودی و فلسطین را به اسرائیل تبدیل کنند. تنها راه برای انجام این کار این بود که مردم فلسطین را آواره، آنها را از سرزمین‌شان بیرون و سپس شهرک نشینان یهودی را جایگزین آنها کنند. پس می‌توان گفت که تخریب خانه‌ها به ابزار اصلی سیاست پاک‌سازی قومی تبدیل شده است”.

به نقل از انادولو؛ جف هالپر، رئیس کمیته اسرائیلی علیه تخریب خانه‌ها که به منظور مشارکت در کنفرانس “فلسطین و آینده روابط جهانی” در دانشگاه ابن‌خلدون استانبول آمده است در خصوص بحران غزه  گفت: تخریب خانه‌ها توسط اسرائیل، ابزار اصلی سیاست پاکسازی قومی تل‌آویو است.

وی صهیونیسم را به عنوان “شکلی از استعمار شهرک‌نشینان” توصیف کرده و گفت: هدف این بود که یک کشور عربی را به یک کشور یهودی تبدیل و فلسطین را به اسرائیل تبدیل کنند. تنها راه برای انجام این کار این بود که مردم فلسطین را آواره، آنها را از سرزمینشان بیرون رانده و سپس شهرک نشینان یهودی را جایگزین آنها کنند. پس می‌توان گفت که تخریب خانه‌ها به ابزار اصلی سیاست پاک‌سازی قومی تبدیل شده است.

هالپر با اشاره به سیاست شهر‌ک‌سازی غیرقانونی اسرائیل ابراز داشت: در سال ۱۹۴۸ میلادی ۶۰ هزار خانه متعلق به فلسطینیان در ۵۳۰ شهرک متشکل از روستاها، شهرک‌ها و مناطق شهری در ماجرای نکبت و ۶۰ هزار خانه دیگر در کرانه باختری، قدس شرقی و غزه از زمان اشغال سال ۱۹۶۷ تخریب شده است.

وی تصریح کرد: در چهار ماه گذشته، ۳۰۰ هزار خانه فلسطینی‌ها در غزه تخریب شده است. این رقم ۷۵ درصد از خانه‌های غزه است. اگر به صدها هزار خانه تخریب شده فکر کنید متوجه می‌شوید که تخریب خانه‌ها توسط اسرائیل، ابزار اصلی سیاست پاکسازی قومی تل‌آویو است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا