آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثگزارش

انفجار خونین در بلخ؛ طا-لبان: وضعیت برخی زخمیان وخیم است/ ممکن آمار قربانیان بیشتر شود

در پی انفجار خونین در شهر مزار شریف سخنگوی قومندانی امنیه طا-لبان در ولایت بلخ به خبرگزاری دید می‌گوید که وضعیت برخی از زخمیان این رویداد وخیم است و ممکن است آمار تلفات بیشتر شود.


شهر مزارشریف امروز پنجشنبه(۱ثور) گواه انفجار خونینی در مسجد سه دکان مربوط اهل تشیع بود که دست کم ۱۸ کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشت.
منابع محلی گفته‌اند که انفجار هنگام ادای نماز ظهر رخ داده است. تصاویر و عکس‌های منتشر شده از این رویداد نیز اجسادی را نشان می‌دهد که در روی مسجد افتاده‌اند.
با این حال، خبرنگار خبرگزاری دید در مزارشریف می‌گوید که ساحه از سوی طا-لبان بسته شده و به کسی اجازه رفتن به محل رویداد داده نمی‌شود.
محمد آصف وزیری سخنگوی قومندانی امنیه طا-لبان در ولایت بلخ به خبرگزاری دید گفت: انفجار امروز ناشی از مواد جاسازی شده در مسجد سه‌دکان بوده که در این انفجار ده تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.
آقای وزیری افزود که وضعیت شماری از زخمی ها وخیم است و ممکن است که آمار تلفات تغییر کند.
سخنگوی قومندانی امنیه طالبان همچنین ادعای برخی از خبرنگاران برای اجازه نیافتن برای پوشش این رویداد را رد کرد و گفت که تمام خبرنگاران در ساحه حضور داشتند و این انفجار را پوشش دادند.
با این همه، شماری از منابع محلی می‌گویند که آمار تلفات رویداد تروریستی در مسجد سه دکان در شهر مزارشریف متناقض است و شاهدان عینی تایید کرده‌اند که آمار تلفات بیشتر از آن چیز است که در رسانه‌ها نشر شده.
در هفته جاری شیعیان در کابل و مزارشریف هدف حمله تروریستی قرار گرفته و واکنش‌های ملی و بین‌المللی را در پی داشته است. برخی‌ها گفته‌اند که این حملات مصداق واقعی نسل کشی است.

نویسنده

رسول شهزاد-کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا